Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Building The Church


T-Bone

Anbefalte innlegg

Barskt gjort å kaste seg over et såpass komplisert stykke. Det er mye fint her, synes jeg, i mine ører mye brukbar gitarlyd. Det jeg synes skorter litt på, er timing. Det holder ikke å spille de riktige notene. De må spilles på riktig sted, også. Der har du en del å hente. En god del.

Hadde du hyrt inn en stødig bassist i stedet for å spille bassen selv, hadde det også vært lurt.

Men for all del, jeg synes du viser mye bra takter, jeg. Jeg klarer ikke å spille denne sangen slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på tilbakemeldinger! Der jeg har merket selv at det er i overkant utight er i rytmeseksjonen. Og min ikke så veldig eminente basspilling har nok mye med det å gjøre. Men takk for feedback ^_^ Skal ta det med meg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig valg ;) Syns du spiller bra og har mye bra teknikk! Men litt jobb med timing, også de tonene du bender havner ikke alltid der de skal (noe jeg har måtte jobbe mye med selv :P ). Jobb med gehør og spill mye sammen med folk, og det får du vel god mulighet til hvis du skal begynne på Trøndertun!

Bra jobba, stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lurte på en god stund om jeg hadde tatt meg vann over hodet. Det kan jo fortsatt diskuteres.

Skal jobbe med nevnte ting=) Og ja, jeg for nok spilt veldig, veldig masse med mange forskjellige folk etter sommeren. Gleder meg noe vannvittig til Trøndertun :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Åssen er mulighetene mine for å jobbe i studio på fritida?

Er veldig glad i å forske og å leke i studio, så jeg håper jeg har gode muligheter til det også.

En annen ting; åssen er nivået sann rent spillemessig på folk som går på jazz og rock der? Frykter at det er veldig, veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Åssen er mulighetene mine for å jobbe i studio på fritida?

Er veldig glad i å forske og å leke i studio, så jeg håper jeg har gode muligheter til det også.

En annen ting; åssen er nivået sann rent spillemessig på folk som går på jazz og rock der? Frykter at det er veldig, veldig høyt.

Angåande studiotid så gjeld det å gjere å være på hugget. Jo raskare ute du er med band, jo fleire låtar får du spelt inn og meir erfaring vil du kunne få. Ved slutten av året (les: etter jul) begynner flesteparten å etablere seg og av erfaring er studioet fullbooka 2-3 måneder i forveien ved siste halvår. Vil også nemne at heile året er "fritida" di, du bruker den nærmast akkurat slik som du føler det er behov for. Det er også 2 mini-studioer, kalt suiter, som kan brukest til innspilling av diverse instrumenter.

Det er alltids lurt å "alliere" seg med ein lydtekniker som har interesse for faget og gjerne, men ikkje nødvendigvis, innenfor samme sjanger. Det å være "lydtekniker" på ein studiosession er ikkje ein kjempestor jobb heller. Om du har litt peiling innenfor data o.l. vil du raskt lære deg bruken av Pro Tools 7.4 (mulig dei har oppgradert til 8.0. HD til komande semester).

Spillnivået er varierande og det er ikkje så lett å spå nivået til ditt semester. Då eg gjekk der var det 2-3 stykker som eg syntest var eksepsjonelt flinke på sitt område. Resten synst eg var middelmådig - svært få som var "kjempedårlig" :rolleyes: Rock vil bli delt inn i 3 klasser basert på teoretiske prøver. Desse klassene vil få ulikt opplegg utifrå nettopp det.

Håper du har fått svar! Berre å komme med fleire spørsmål om du lurar på noko meir. Kan godt ta på PM om en moderator ser det unødvendig å diskutere dette på innspillings-seksjonen. Ellers har eg ikkje noko imot å bumpe tråden din litt :)

EDIT: Kan forresten legge til at alle 3 låtene på Myspacen min ,som er linket i signaturen min, er innspelt i studioet på Trøndertun. :)

Endret av Knutern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids lurt å "alliere" seg med ein lydtekniker som har interesse for faget og gjerne, men ikkje nødvendigvis, innenfor samme sjanger. Det å være "lydtekniker" på ein studiosession er ikkje ein kjempestor jobb heller. Om du har litt peiling innenfor data o.l. vil du raskt lære deg bruken av Pro Tools 7.4 (mulig dei har oppgradert til 8.0. HD til komande semester).

Spillnivået er varierande og det er ikkje så lett å spå nivået til ditt semester. Då eg gjekk der var det 2-3 stykker som eg syntest var eksepsjonelt flinke på sitt område. Resten synst eg var middelmådig - svært få som var "kjempedårlig" :rolleyes: Rock vil bli delt inn i 3 klasser basert på teoretiske prøver. Desse klassene vil få ulikt opplegg utifrå nettopp det.

Håper du har fått svar! Berre å komme med fleire spørsmål om du lurar på noko meir. Kan godt ta på PM om en moderator ser det unødvendig å diskutere dette på innspillings-seksjonen. Ellers har eg ikkje noko imot å bumpe tråden din litt :)

EDIT: Kan forresten legge til at alle 3 låtene på Myspacen min ,som er linket i signaturen min, er innspelt i studioet på Trøndertun. :)

Jeg har litt erfaring om innspilling og arbeid i studio. Har jobbet i Cubase tidligere, men regner med at det går ganske greit å overføre kunnskaper derifra til Pro Tools.

Når det kommer til klassene som blir delt opp på grunnlag av teorikunnskap. Er det mulig å spille i band med folk fra andre klasser enn den jeg havner i. Jeg kjenner veldig godt en annen som har kommet inn, men med trommer, og hans teorikunnskap er bokstavelig talt null. Regner med at jeg kommer i en annen klasse enn det han gjør da. Men håper fortsatt på å få spilt sammen med han.

Har jeg mulighet til å spille i mer enn ett band?

Tusen takk for svar. Gleder meg så absurd mye, også vil jeg vite så mye som mulig før jeg kommer dit.

Holdt på å glemme det, det hørtes jo veldig, veldig bra ut lydmessig det du har på myspace siden din. Likte den første låta veldig godt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt erfaring om innspilling og arbeid i studio. Har jobbet i Cubase tidligere, men regner med at det går ganske greit å overføre kunnskaper derifra til Pro Tools.

Når det kommer til klassene som blir delt opp på grunnlag av teorikunnskap. Er det mulig å spille i band med folk fra andre klasser enn den jeg havner i. Jeg kjenner veldig godt en annen som har kommet inn, men med trommer, og hans teorikunnskap er bokstavelig talt null. Regner med at jeg kommer i en annen klasse enn det han gjør da. Men håper fortsatt på å få spilt sammen med han.

Har jeg mulighet til å spille i mer enn ett band?

Tusen takk for svar. Gleder meg så absurd mye, også vil jeg vite så mye som mulig før jeg kommer dit.

Holdt på å glemme det, det hørtes jo veldig, veldig bra ut lydmessig det du har på myspace siden din. Likte den første låta veldig godt også!

Takker for den!

Det er absolutt muligheit for å spele i band med andre som ikkje gjeng i samme klasse som deg. Husk at opplegget er veldig fritt og tilpasset slik at DU får mest mulig tid til å bruke den akkurat slik som du føler det nødvendig. Det er altso ingen nazi-skule - det er klart du kan spele i fleire band :)

Veit eigentleg ikkje kva meir eg kan seie. Er berre å komme med fleire spørsmål! Kan nemnast at kjøkkentenesta er dritt, NY er fett og skuleavslutning er trist. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.