Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knekt hals...


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Har en Epiphone Les Paul 100 som jeg har klart å knekke halsen på, og butikken var ikke særlig villige til å gi meg en ny...

Blir det dyrere å få en ny hals enn å faktisk investere i en ny gitar? Har faktisk ett sparingsbudsjett på en ny gitar, og ville helst ikke ødelegge det for mye ved å få fikset det...

Finnes det i hele tatt en hals man kan kjøpe separat eller? Google ville ikke gi meg svaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone Les Paul 100 er den billigste Les Paul-modellen til Epiphone, og har påskrudd hals. En ny hals koster vel fra 500-1000kr, spørs ka du finner. Gitaren går for rundt 2000-2500kr ny, så du får nå bestemme sjøl om det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny hals. en limt hals vil aldri bli like bra. Gitaren er etter min mening verd det, hvis du liker å spille på den. Det er mere med en gitar enn prisen på den!

Musikk har sjel mann!!!!!

Så sant! Om du liker gitaren, fiks den! Hadde aldri klart å skille meg fra min billigste gitar, uansett ka for ei skade den skulle fått. Elsker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny hals. en limt hals vil aldri bli like bra. Gitaren er etter min mening verd det, hvis du liker å spille på den. Det er mere med en gitar enn prisen på den!

Musikk har sjel mann!!!!!

Jeg sitter vel med et inntrykk av at en limt hals kan være vel så bra. Halsen vil ha mindre sjanse for å knekke der den er limt igjen, da limet, om det er gjort riktig, vil være sterkere enn hva halsen opprinnelig var. Disse knekke vel stort sett alltid samme sted... i skjøten opp ved hodet... antar det er der i dette tilfellet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter vel med et inntrykk av at en limt hals kan være vel så bra. Halsen vil ha mindre sjanse for å knekke der den er limt igjen, da limet, om det er gjort riktig, vil være sterkere enn hva halsen opprinnelig var. Disse knekke vel stort sett alltid samme sted... i skjøten opp ved hodet... antar det er der i dette tilfellet også.

Selve bruddstyrken kan nok være bedre, men man mister jo masse fleksibilitet i den. Vibrasjonene stopper opp og overføringen til kroppen vil bli dårligere.

Hmmmm... Om den blir bedre enn en hals uten skade......Tja.... Vet ikke helt jeg. Jeg tror ikke det.

Edit: Om bruddet ikke er i skjøt mellom hode og hals vel og merke. Er det på den plassen som Slashaxl nevner så er det jo limt fra før og man kan oppnå det samme resultatet som før (om man gjør det riktig ja...)...

Endret av Pål V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.