Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser etter en billig Gibson Les Paul Studio. Hjelp?


NCWP

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har forsåvidt en slik i svart med gullmekanikk som kan ryke hvis riktig pris blir avtalt :-) Har sendt deg en PM.

Forskjellen på Studio og Standard er visstnok ganske stor, du betaler ganske mye for noe bedre håndtverk/materialer/elektronikk/lakkfinish/listverk på en Standard. Nye Studioer ligger vel på en 11-16.000 i Norge i dag,(avhengig av type og hvis man ser bort i fra alle faded-utgaver) Standard må man vel over 20.000.- for.

Endret av Blooze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt en slik i svart med gullmekanikk som kan ryke hvis riktig pris blir avtalt :-) Har sendt deg en PM.

Forskjellen på Studio og Standard er visstnok ganske stor, du betaler ganske mye for noe bedre håndtverk/materialer/elektronikk/lakkfinish/listverk på en Standard. Nye Studioer ligger vel på en 11-16.000 i Norge i dag,(avhengig av type og hvis man ser bort i fra alle faded-utgaver) Standard må man vel over 20.000.- for.

Ikkesant. En standard blir for dyr i denne omgang, og er eventuelt en gitar jeg kan kjøpe om noen år hvis jeg virkelig begynner å elske Studioen, men ønsker noe mer.

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo en standard ned i 10 lapper brukt.

custom ned i 15-16.

faded rundt 8-10 ?

og studio varierer jo fra 6 til 10-11 lapper brukt.

dette er jo bare det jeg føler selv at jeg har sett på finn.no da selvfølgelig ;)

jeg hadde heller kjøpt en standard hvis jeg var deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare hjelpe han med det han spør om?

Han spør om noen har informasjon om forskjellen på studio og standard. Om noen har en de vil selge, og eventuelt pris. Han spør ikke etter anbefalinger til andre merker som er bedre. Ta for guds skyld og hjelp han med det han spør om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge min LP Studio. Den er, likevel, en litt annen farge enn du forespør. Den er Alpine White med gull hardware.

Jeg syns det er den aller kuleste Studio modellen (derfor jeg gikk for den). Skal legge den ut på salg/kjøp forumet og finn etter hvert.

Jeg selger overhode ikke fordi jeg ikke liker gitaren lenger eller noe sånt, det er enkelt og greit fordi jeg satser fullt ut på akustisk gitar fremover,

og ikke har behov for noen el-gitar.

Kan det være interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge min LP Studio. Den er, likevel, en litt annen farge enn du forespør. Den er Alpine White med gull hardware.

Jeg syns det er den aller kuleste Studio modellen (derfor jeg gikk for den). Skal legge den ut på salg/kjøp forumet og finn etter hvert.

Jeg selger overhode ikke fordi jeg ikke liker gitaren lenger eller noe sånt, det er enkelt og greit fordi jeg satser fullt ut på akustisk gitar fremover,

og ikke har behov for noen el-gitar.

Kan det være interessant?

Takk, men ellers takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i min Les Paul Studio. Den låter fantastisk og er overlegent god å spille på, i tillegg er det jo en vannvittig pen gitar. Grunn til at jeg alltid er ute etter noe enda bedre, enda penere er jo bare GAS, hverken mer eller mindre.

Selv om hele verden sier at du får bedre gitar av å velge andre billigere, mindre ansette merker, ikke hør på dem; en Gibson er en Gibson og ingen annen gitar gir deg samme følelse.

Men det med brukt er jeg enig i, sjekk bruktmarkedet - spesielt siden LP Studio har gått mye opp i pris siste året.

(GAS? Gear Acquisition Syndrome, svært utbredt lidelse på forumet)

405414.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i min Les Paul Studio. Den låter fantastisk og er overlegent god å spille på, i tillegg er det jo en vannvittig pen gitar. Grunn til at jeg alltid er ute etter noe enda bedre, enda penere er jo bare GAS, hverken mer eller mindre.

Selv om hele verden sier at du får bedre gitar av å velge andre billigere, mindre ansette merker, ikke hør på dem; en Gibson er en Gibson og ingen annen gitar gir deg samme følelse.

Men det med brukt er jeg enig i, sjekk bruktmarkedet - spesielt siden LP Studio har gått mye opp i pris siste året.

(GAS? Gear Acquisition Syndrome, svært utbredt lidelse på forumet)

405414.jpeg

Så flott! Jeg tror jeg uansett kommer til å gå for den. Det eneste jeg skulle ønske var at den hadde en tremoloarm, men jeg kan skaffe en gitar med det senere.

Men jeg ser på din gitar at du har en Bigsby-tremolo. Var dette noe du instalerte etter du kjøpte den, og åssen funker den? Blir strengene fort ustemt etter bruk osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Jeg tror jeg uansett kommer til å gå for den. Det eneste jeg skulle ønske var at den hadde en tremoloarm, men jeg kan skaffe en gitar med det senere.

Men jeg ser på din gitar at du har en Bigsby-tremolo. Var dette noe du instalerte etter du kjøpte den, og åssen funker den? Blir strengene fort ustemt etter bruk osv?

Installert etterpå ja. Kun enkelte Les Paul Custom og noen signaturmodeller kommer med ferdigmontert Bigsby. Bigsby'n jeg har er spesiallagd for Gibson Les Paul, og laget på en slik måte at man ikke trenger å skru i gitaren, kan framonteres og det vil ikke være et merke i gitaren.

Stemming og bigsby er et tema ja, jeg har valgt å sette på en roller bridge og bytte oversadelen til bein og det gjorde underverker, (inntil broa knakk, men det er en annen historie, gitaren er hos doktoren og får påmontert ny, solid roller bridge nå)

Men for å sitere en av verdens mest kjente LesPaul-Bigsby-brukere; "So what, who gives a shit if it goes out of tune" (Neil Young)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.