Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Volumkontrollen er stuck


Pellick

Anbefalte innlegg

Volumkontrollen på gitaren min er veldig treg, såpass treg at den nesten ikke kan vris rundt. Problemet forsvinner når jeg blåser inn litt elektronikkrens, men midt under spilling et par timer senere kan den sette seg fast igjen. Er det rensemiddelet som "tørker fast" slik at jeg bør prøve et annet middel, eller må jeg bare bytte potmeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumkontrollen på gitaren min er veldig treg, såpass treg at den nesten ikke kan vris rundt. Problemet forsvinner når jeg blåser inn litt elektronikkrens, men midt under spilling et par timer senere kan den sette seg fast igjen. Er det rensemiddelet som "tørker fast" slik at jeg bør prøve et annet middel, eller må jeg bare bytte potmeter?

Bytt potte, det er nok det enkleste og beste. og mest langvarige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, får sende den til sjappa og fÃ¥ gÃ¥tt over hele øksa i samme slengen. Jeg skal bruke den live i morgen, sÃ¥ nÃ¥ har jeg bare drukna pottene i elrens og hÃ¥per at de holder. :lol:

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokstadelva, dessverre er ingenting åpent i morgen. Gitaren fÃ¥r overleve morgendagen med litt skurring etc, det lÃ¥ter jo bare tøft. :lol: Skurringen kommer vel av min egen shabby lodding.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo koble forbi volumkontrollen om du er skeptisk på om den vil fungere imorgen. Da vil du ikke kunne justere volum, men du får da hvertfall lyd

Jessda, det årner seg. Har også funnet igjen loddebolten, så jeg skal se om jeg får has på jordstøyen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke til nytte for trådstarter, men jeg mÃ¥tte likevel plumpe uti med min mening:

Volumkontroll på gitaren er for meg helt ubrukelig - jeg har hatt min på full guffe i snart 20 år. Det hadde vært nok med en av/på-knapp. Gitarlyden blir så spinkel på lave volum (for oss passive, hvordan det er for dere med aktive vet jeg ikke), så det beste for sånne som meg er en volumpedal på gulvet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke til nytte for trådstarter, men jeg mÃ¥tte likevel plumpe uti med min mening:

Volumkontroll på gitaren er for meg helt ubrukelig - jeg har hatt min på full guffe i snart 20 år. Det hadde vært nok med en av/på-knapp. Gitarlyden blir så spinkel på lave volum (for oss passive, hvordan det er for dere med aktive vet jeg ikke), så det beste for sånne som meg er en volumpedal på gulvet. :P

Spinkel? Woah. Første gangen jeg har hørt det. På de fleste gitarene jeg har/hat hatt er det rake motsetningen - ullent som faen når man drar ned volumet. Med mindre det er montert en slags treble bleed-sak (sorry, har ikke peil på elektronikk). Super metode for å cleane opp en enkanals amp f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumkontrollen er min noisegate, når det kommer stopp-og-kjør-partier ruller jeg bare av bittelitt pÃ¥ volumet for Ã¥ eliminere feedback. Dessuten bruker jeg den til swelling-effekt pÃ¥ enkelte lÃ¥ter.

Hvis det er noe jeg kunne klart meg uten på gitaren så er det tonekontrollen, gitarene mine har så lite diskant fra før så hvorfor i huleste skulle jeg ønske å skru den ned enda mer? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke til nytte for trådstarter, men jeg mÃ¥tte likevel plumpe uti med min mening:

Volumkontroll på gitaren er for meg helt ubrukelig - jeg har hatt min på full guffe i snart 20 år. Det hadde vært nok med en av/på-knapp. Gitarlyden blir så spinkel på lave volum (for oss passive, hvordan det er for dere med aktive vet jeg ikke), så det beste for sånne som meg er en volumpedal på gulvet. :P

Så sant den gulvpedalen ikke er aktiv, så blir det jo akkurat samme greia?

Ut over det, så er jeg helt enig. Volum og tonekontrollere er "lydfjernere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.