Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny skisse fra Denyeverything...


denyeverything

Anbefalte innlegg

Hei hei

Ikke på langt nær noen sang dette, men jeg kjøpte meg keyboard for en uke eller to siden, og jeg mÃ¥tte jo prøve Ã¥ spille inn noe, selv om jeg er helt ubrukelig pÃ¥ tangenter.

Moro var det i hvert fall, selv om jeg ikke holder takten hverken på keybordet (som jeg ikke kan spille på) eller gitaren (som jeg liker å tro jeg kan spille på)

Men som en skisse ble det litt fint synes jeg :rolleyes:

Skisse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hans Zimmer er en av nåtidens mest brukte filmkomponister, og har filmer som Starship Troopers, Løvens konge og min favoritt, Crimson Tide på samvittigheten. Og Thelma og Louise, Pearl harbour, Gladiator, Pirates, og, .... Det å nevne opp alle filmene blir nesten slitsomt..

Se selv: http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Zimmer

Fantastisk mye bra film- musikk! Han har brukt mye PC og orkesterbiblioteker, og det er masse å lære og la seg inspirere av, selv om han kanskje er litt "oppbrukt".

Har hørt på kuttet ditt, og hvis jeg skal komme med et lite tips, så er det slik at hvis du jobber i MIDI, så er det mye man kan justere på timing og slikt, mye mer enn hvis man jobber med wav- filer. Man kan for eksempel kvantisere noe man har spilt slik Miles Davis hadde gjort det.. :)

Sett deg inn i mulighetene du har der, både når det gjelderå stramme opp, og forandre på "feeling" og randomsisere. Det er utrolig mye å hente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... vet det, var ikke noe midi med i bildet her, og jeg kan som nevnt ikke spille keyboard :)

Har heller ikke midiinngang på lydkortet mitt, så jeg får vel sette meg ned og lære...

Gitarlyden synes jeg ble ganske bra da, det er første gang jeg testet ut noe forhåndsinnstilte greier til gearbox, skulle liksom være Paul Kossoff lyd det der, men ikke ille til slikt å være synes jeg :)

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skaff deg et par orkesterbiblioteker, som for eksempel Collossus library og Stormdrum, og kikk litt på MIDImulighetene du da får med å kvantisere, filtere, og kjøre Midieffekter, så åpner det seg en helt ny verden! Man trenger ikke å være flinkis på keyboardet for å få til ting. Man får gjerne en helt annen tilnærming til musikk når man spiller keyboard. Det er andre akkordrekker og andre "licks" som er greie å bruke i forhold til det å spille gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.