Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GSF med ny floyd rose laget av Ping


HvitRavn

Anbefalte innlegg

Hva skal man egentlig med Floyd, når det finnes Kahler? Bortsett fra flutter, som man kan bruke absolutt hele tiden? Eh... :P

Lydpreferanser.

En Gotoh Floyd låter f.eks mer "tradisjonelt" enn en vanlig Floyd.

(mer 6skrue trem)

Mange synes Kahlerne låter kjipt og dødt.

Jeg har aldri likt Kahler looken bortsett fra Steeler`n som er en OFR kopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,er klar over det,ble kanskje litt feil ordvalg der. Tenkte da på billige,dÃ¥rlige licensed FR som f.eks sitter i billige jacksoner mm. og ikke Kalher,edge pro,schaller osv.

Den er mye bedre enn det som sitter i mellomklasse-jacksons (JT580LP), og passer også rett inn i disse gitarene. Boltene passer fint også.

Ping floyder er fine, men hvordan vet du at disse er produsert av ping? Trodde ping faktisk fikk lov å skrive floyd rose på sine, og droppe det derre "licensed by"-greiene.

Jeg er helt sikker! Men det stemmer det du sier at Ping er den eneste produsenten som har fått lov til å sette Floyd Rose-logoen på en trem. Jeg har aldri prøvd noen av den varianten.

Hmm, messing sust. block, veldig interesant. Men bare 31mm dyp (for å passe alle står det). Den burde vel vært i allefall 37mm. så får de med tynnere planke høvle av litt. De burde vel hatt 3 forskjellige rett og slett.

Den passet finfint i en Jackson KE3, der er sustainblokka originalt 37mm :ninja: Ikke noe skraping mot kroppen e.l.

Hvor mye får du for å reklamere for GFS? :P

En gratis pickup i uka!

De der ser helt identiske ut som de som sitter på de dyrere Dean-gitarene fra Korea/Kina (FBD, CFH/DFH, Razorback etc.). Ikke spesielt overraskende, siden de også er laget av ping. Det er gode stoler, som holder stemminga godt, men ikke helt på linje med OFR likevel. Jeg mener nok at sistnevnte gir noe bedre klang og mer spiff/sprett/twang/whatever. I tillegg er det et par visuelt observerbare forskjeller: Ping-floyden har vib-arm som er gjenget og skrus inn. Den er helt ubrukelig. Enten er den alt for fast, ellers må du skru den løs slik at den blir skikkelig wobbly. Man kan kjøpe en OFR-erstatningsarm til en hundrings+frakt for å fikse dette, dog (kjøp en med feste. Det passer rett nedi hullet etter at du har fjernet festet som sitter på ping'en). En annen ting er den øverste kniven på stolen, som er avlang og ganske flat i kanten i stedet for buet og skarp. Jeg vet ikke om det har noen innvirkning positivt eller negativt, men det er nå en forskjell i forhold til originalen. Hvis du kjøper en erstatningsarm fra original floyd (dvs. Schaller, gjerne?) så er denne FR'en et ganske bra alternativ til originalen, i alle fall om du ikke har et godt tilbud på en original ;-)

Det er min mening etter å ha testet Ping-floyder på et par Dean-gitarer.

Jeg er litt uenig i det du sier om armen -- jeg kjøpte faktisk en original schaller-arm til den ene pingen min for å teste, og det fungerte greit nok -- men de armene har *bittelitt* slark, de løsner lett, og de føles ikke akkurat smooth for å si det mildt. Ping-patentet synes jeg faktisk er ganske bra (utrolig tight og smooth), men det er litt mer stress å stillle det inn. Og i praksis trenger du en skiftenøkkel hver gang du skal skru inn/ut armen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.