Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva bør jeg kreve for gitaren min?


j-man

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har over lengre tid spilt både elgitar og akustisk gitar, men har funnet ut at jeg så og si aldri rører den elektriske lenger.

Så har derfor tenkt å legge godbiten min ut for salg, for å satse på en ordentlig akustisk gitar.

Spørmålet mitt er rett og slett hva dere syns jeg bør legge den ut for. Vil da ha helt objektive svar =)

Det er en Gibson Les Paul Studio Alpine White. Kjøpte den selv brukt for noen år siden. Forige eier kjøpte den

ny i USA i 2001(tror jeg i alle fall) og hadde kun brukt den noen timer før jeg fikk den.

Den fremstår som ny i mine øyne, og det har aldri skjedd noe med den.

Følger med en like strøken original Gibson hardcase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse gitarene gikk vel for rundt 9000kr NY for en stund siden. Det samme har jeg sett at bruktmarkedet holder seg på i blant på disse gitarene siden villedende pris er godt over.

Ta i så mye du bare føler for, men tror ikke den blir solgt for noe mer enn 6000kr.

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med saken å gjera

Jeg syns det har noe å si.

Viss hanbetalte 5k for den, så ville jeg sattprisen rundt 6k viss jeg var han. Bedre å selge den billigere enn å la den ligge og støve ned.

Vanlig pris for en LP Studio er ihvertfall 6-7k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 9000,- for den. Da var den som sagt bare brukt noen timer. Ja, jeg vet at den var nede i 9-10 000,- for en stund siden, men

ser også at den ikke koster det lenger (som jeg kan finne i alle fall). Bla.a. Kick Music har den til 13 000,- for øyeblikket.

Hardcasen er vel verdt noen kroner den å..?

Er kanskje dumt å spørre om sånt her, men syns det var greit å ha en liten pekepinn på hvilket sjikte jeg skulle legge den ut for ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det har noe å si.

Viss hanbetalte 5k for den, så ville jeg sattprisen rundt 6k viss jeg var han. Bedre å selge den billigere enn å la den ligge og støve ned.

Vanlig pris for en LP Studio er ihvertfall 6-7k

Er dårlig karma å selge ting dyrere enn man selv betalte..

TS: 5-6000 er realistisk og fair :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 9000,- for den. Da var den som sagt bare brukt noen timer. Ja, jeg vet at den var nede i 9-10 000,- for en stund siden, men

ser også at den ikke koster det lenger (som jeg kan finne i alle fall). Bla.a. Kick Music har den til 13 000,- for øyeblikket.

Hardcasen er vel verdt noen kroner den å..?

Er kanskje dumt å spørre om sånt her, men syns det var greit å ha en liten pekepinn på hvilket sjikte jeg skulle legge den ut for ^_^

Kick Music er ikke en spesielt billig kjede... Hjelper deg lite at den koster 13k der dessverre...

Regn med å få 6-7 k for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 9000,- for den. Da var den som sagt bare brukt noen timer. Ja, jeg vet at den var nede i 9-10 000,- for en stund siden, men

ser også at den ikke koster det lenger (som jeg kan finne i alle fall). Bla.a. Kick Music har den til 13 000,- for øyeblikket.

Hardcasen er vel verdt noen kroner den å..?

Er kanskje dumt å spørre om sånt her, men syns det var greit å ha en liten pekepinn på hvilket sjikte jeg skulle legge den ut for ^_^

Du kjøpte en brukt les Paul Studio, fra USA til 9000kr?

humm..

Selv om gitaren er som ny, så mister den verdi ettersom den er brukt.

Derfor folk råder andre til å kjøpe brukt (slik at du sparer en del) fremfør ny.

Går vel an sette prisen på 6000kr og selge til den som byr høyest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.