Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JCM 800 eller Peavey 6505+, hm?


Welhaven

Anbefalte innlegg

Spiller forskjellige stiler bl.a 70-talls hårdrock, pønk (ala tidlig Ã¥tti) og old-school thrash/DM. Er ute en amp som ikke lÃ¥ter for 'kald' og 'klinisk', men som takler sistnevnte sjanger.

Akkurat nå er det to amper som jeg vurderer; Peavey 6505+ eller en en brukt JCM800 fra 1985 som ser ca sånn ut:

1980s-Marshall-JCM800.jpg

Har prøvd Peavey'en, og der er det iallefall nok gain. Spørsmålet mitt er dog; JCM'en sammen med min OCD Fulltone , vil det være nok for å få en slik fin, gammeldags thrash/tidlig Death-metal sound? Hvor mye vreng er det mulig å få ved en slik kombinasjon?

Om noen lurer, så bør gain-nivået ligge et sted ala dette:

http://www.youtube.com/watch?v=xwIt4B1T5jA

Håper på svar...

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du kaste den ubrukelige SD pickupen din.

Tja, funker som faen den. Har nettopp vært i studio, og det låt fett. Har dog andre gitarer med bl.a BurstBuckers og P-90. Men nå var det strengt tatt ikke det tråden dreide seg om...

Kjøp JCM'en...

Det er den som ligger hjertet nærmest... Tenker å dra å prøve den i morra.

Endret av Welhaven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JCM'en definerte vel mer eller mindre rock/metal-soundet på 80-tallet. Hvis du vil ha mer gain legger du bare til en booster/overdrive-pedal så vil jeg tippe du er der. JCM 800 greier fint "70-talls-crunch/vreng" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp da for all del en 800 med master volum da når du førstest skal ha Jcm 800....

Det er vel 2203 som er greia, har jeg skjønt. Hva er forskjellen mellom en 2203 og en 1959 super lead? Er det slik å forstå at du må skru opp noe jævlig på sistnevnte for å få frem vrengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 2203 som er greia, har jeg skjønt. Hva er forskjellen mellom en 2203 og en 1959 super lead? Er det slik å forstå at du må skru opp noe jævlig på sistnevnte for å få frem vrengen?

Super lead'en er i utgangspunktet uten mastervolum, og da må du opp i volum, eller bruke pedaler for å få mye vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.