Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss ME-50 vs GT-6


jonta

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg testet de mot hverandre, men har brukt en ME-50 i over 1 Ã¥r nÃ¥. Og vil si at de fleste modulerings effektene er gode, og delayen er veldig fin den og. Men vrengen derimot, tar veldig lang tid Ã¥ skru seg til bra lyd, og den støyer noe grenseløst ved mye gain.

Men sånn generelt så tror jeg at GT-6'en er bedre enn ME-50'en, men du blir ikke missfornøyd med ME'en heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-6 er jo noen år gammel nå, og Roland/Boss har vel forbedret kvaliteten på signalprosessorene sine med årene!

Spiller litt sammen med en kar som har ME-50, og jeg reagerer ikke så mye på forskjell i lyden fra brettene, jeg har jo GT-6...

Hans høres bare bedre ut fordi han spiller så mye bedre!!

Litt rotete dette, men jeg vil tro det kanskje er mer forskjell på GT-6 og den splitter nye ME-70...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-6 er jo noen år gammel nå, og Roland/Boss har vel forbedret kvaliteten på signalprosessorene sine med årene!

Spiller litt sammen med en kar som har ME-50, og jeg reagerer ikke så mye på forskjell i lyden fra brettene, jeg har jo GT-6...

Hans høres bare bedre ut fordi han spiller så mye bedre!!

Litt rotete dette, men jeg vil tro det kanskje er mer forskjell på GT-6 og den splitter nye ME-70...

Så du mener at ME-50 iallefall ikke er dårligere en GT-6?

ME-70 koster snaue 3000 mens GT-10 koster 4500. Det er det jag reagerer litt på, når det gjelder kvaliteten.

Og,Takk for svar, det er til stor hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårligere?? Nei, det er den ikke, men den er enklere å ta i bruk, oghar færre muligheter, og færre patcher du kan lagre.

Og GT-10, den er jo ganske mye mer avansert enn ME-50 / ME-70.. Der kan du ha to forsterkeremuleringer samtidig bl.a, så det blir litt feil å bare sammenligne prisen på de to.

Men jeg tror at signal-prossessoren er lik i ME-70 og GT-10

Så for å konkludere: ME-50 holder lenge, GT-6 er ok hvis du vil bruke litt mer tid på å få den til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper inn noe jeg sa i salgstråden min for Me-50.

Apropo ME-50 mot GT-6 så mener jeg følgende. Spiller sammen med en som har GT-6, så vi har sammenlignet endel.

Lydkvalitet er like bra, føler ikke at den ene er bedre en den andre.

Me-50en er jo mye enklere å operere, men den har jo selvfølgelig ikke like mange muligheter når det gjelder lyder og lagring av patcher. Kan jo bare lagre 30 på Me-50en mens på GT-6 så er det jo flere hundre.

Vil du bruke haugevis av timer på å lese manualer eller vil du bare kjøre på med en gang.

Uansett, venter på en ME-70, og gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan laste ned brukermanualen og kanskje finne det ut her: http://www.roland.com/products/en/_support...=0&iCncd=48

Etter en kjapp gjennomlesing så tror jeg ikke du finner Slow Gear effekten pÃ¥ ME-50.....

Det ser ut so du har rett, desverre. Filler'n eor et rot jeg har stellt i stand da må jeg kanskje kanselere avtalen :( og gå for en GT isteden. Ser at den nye MT-70 har slow gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat godtatt et tilbud i fra Møre og Romsdal. Men jeg glemte å spørre om den har "slow gear" effekten. Har ME-50 det? Tok det kanskje for gitt da GT modellene har det!

Om du kommer med et godt bud så kan du kanskje kjøpe min GT-6? PM er ok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slowgear effekten lager du glatt selv med volumpoten på gitaren.

"Blackmore-style"

Selvførgelig, men allikevel...............

Meen jeg hadde faktisk tenkt å flytte volumpoden, da den er i veien da jeg demper mye med håndbaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME-50 har pedal da (som bl.a kan brukes til volum)

Jada, men mindre å holde styr pÃ¥, med slow gear. Men kanskje jeg kunne trene mer pÃ¥ dette. Volumpodmetret sitter jo fortsatt midt i veien. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.