Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CAE 3+SE


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, hvordan låter en CAE 3+SE preamp? Si at resten av oppsettet er et 2:90 sluttrinn og

et mesa 4x12 cab (ikke det at jeg har det! :ninja: ).

Hvordan er lyden sammenlignet med f. eks. en Mesa Mark IV, eller en Mesa Triaxis? Synes John Petrucci sin lyd er skambra!

Og er 12,5 laken en god pris (brukt, 10 år gammel)?

Endret av MaGeKniP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier, hvordan låter en CAE 3+SE preamp? Si at resten av oppsettet er et 2:90 sluttrinn og

et mesa 4x12 cab (ikke det at jeg har det! :ninja: ).

Hvordan er lyden sammenlignet med f. eks. en Mesa Mark IV, eller en Mesa Triaxis? Synes John Petrucci sin lyd er skambra!

Og er 12,5 laken en god pris (brukt, 10 år gammel)?

Hei!

Den låter veldig fint. Hadde en selv med en VHT 2:50:2. Synes den låter best med det sluttrinnet. Den låter ikke likt Mesa. Tenk Fender Clean på kanal 1, Marshall på kanal 2, og modda Marshall på kanal 3.

12,5 laken er ikke en veldig god pris for en så gammel en. Du bør kunne prute ned vertfall 1 lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Den låter veldig fint. Hadde en selv med en VHT 2:50:2. Synes den låter best med det sluttrinnet. Den låter ikke likt Mesa. Tenk Fender Clean på kanal 1, Marshall på kanal 2, og modda Marshall på kanal 3.

12,5 laken er ikke en veldig god pris for en så gammel en. Du bør kunne prute ned vertfall 1 lapp.

Hmm.. Jeg er egentlig ikke særlig glad i Marshall, synest at det låter livløst og fisete både på clean og vreng. Er du sikker på at det ikke blir mer "Mesa-ish" med et Mesa sluttrinn? Skal sjekke ut 2:50:2en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg er egentlig ikke særlig glad i Marshall, synest at det lÃ¥ter livløst og fisete bÃ¥de pÃ¥ clean og vreng. Er du sikker pÃ¥ at det ikke blir mer "Mesa-ish" med et Mesa sluttrinn? Skal sjekke ut 2:50:2en.

Der må jeg si meg litt uenig!

Marshall er de ampene som låter minst fisete imo. Det som gjør dem bra når det kommer til rock ol. utenom MG da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg er egentlig ikke særlig glad i Marshall, synest at det låter livløst og fisete både på clean og vreng. Er du sikker på at det ikke blir mer "Mesa-ish" med et Mesa sluttrinn? Skal sjekke ut 2:50:2en.

Da har du ikke prøvd en god marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAE`n er en myye bedre preamp enn Triaxisen IMO.

Jeg har brukt både Triaxis og CAE`n med samme Mesa 2:90 sluttrinnet gjennom 4x12 Recto og jeg

syntes CAE`n grusa Triaxis på alle områder.

Jeg hadde også VHT 2:50:2 som jeg brukte til CAE`n, men likte 2:90(med JJ rør) bedre (Mer punch og guffe)

Ren smaksak.

Bradshaw og Suhr annbefaler 2:90 til CAE`n men det er også det eneste Mesa sluttrinnet de liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at den du ser på er den Godlyd selger, som er min gamle...

Kan bare anbefalle en 3+SE. Låter meget bra på alle 3 kanaler. Men se om du kan få prøvd den først, er ikke sikkert det er din greie. Det var med tungt hjerte jeg byttet den inn. (Har dessverre ikke råd til å beholde alt som låter fett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låter fett!

SE versjonen har litt mindre gain på canal 2 enn standard. Clean lyden er den best på noen pre amp jeg har prøvd så langt. Har vel egentlig aldri funnet noen pre amp jeg syntes låter bedre. Kanal to har mer enn nok gain til det meste og kanal 3 er en typisk lead kanal. Beste eksemplet på 3+ er Kingdom of Desire og Candyman med Lukather. Du trenger ikke like musikken men der hører du veldig godt hvordan pre ampen låter. Alt der er 3+ og låter veldig typisk sådan. Ellers så brukte Megadeth også 3+ en lang stund men jeg tror de brukte kanalene motsatt. Kanal tre for rhythm og kanal to til solo.

Både 2:90 og VHT funker fett. Når de lagde ampen ble den kjørt gjennom fx loopen på en modda Marshall 100W. Jeg betalte gladelig 11500 for min og det er en av de feteste. Alt under tolv er en grei pris syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.