Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe monitorer


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg et Toneport lydkort fra Line6, og trenger et par monitorer sammen med det. Noen som har gode forslag til monitorer som i tillegg til er godt for studio også passer til å spille av mye musikk (uinder varierte volumnivåer)? Har sett litt på KRK og SXL, men er nokså grunn på dette området.

Tenkte meg et par som er i prisklassen 1500-3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med bra :) Har jo det noksÃ¥ kjente koss porta pro i tilegg til et Sennheiser PC150 fra gamle gaming tider :)

Skulle vel være greit ja. Poenget er at du får litt forskjellig referanse med headset. Lettere å høre balanse i miks osv. Men du hører bedre det totale lydbildet med et par gode monitorer. I tillegg kan det være lurt å bruke bilstereo som referanse osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel får de til innkjøpspris gjennom butikken, sÃ¥ det kan nok ordnes :) Hvordan liker du dem da? Hvordan er de til studio kontra mediaavspilling?

Bruker dem til begge deler, og de funker helt kanon! Spiller forbannet høyt, rent og klart, og er fine og "nøytrale" å mikse med. Kan oppleves som litt "flate" når du spiller av vanlig musikk kontra hvordan et vanlig hifi-anlegg låter, men det er nesten en nødvendighet for å få et riktig inntrykk når man mikser. Ikke noe som plager meg ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller for det meste hardrock og metal på de monitorene. Mangler ikke i bass-omrÃ¥det. Føler absolutt ikke at det trengs en sub for hjemme-miksing, tror det kunne blitt for mye av det gode...

Siden du tydeligvis liker Gojira, så kan det nevnes at bass-trommene på "Art of Dying" høres deilige ut gjennom de monitorene ihvertfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå hørres bra ut :D Ingen tromming lÃ¥ter stort bedre enn Mario Duplantier sin! Hørres veldig bra ut dette her! Høre med sjefen og be han ringe importør og sjekke va jeg kan fÃ¥ dem for... sÃ¥ var det Ã¥ skaffe pengene da, men er jo en langtids investering, sÃ¥ det skal jeg greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.