Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Borge [28.12.10]


Borge

Anbefalte innlegg

Mitt stæsj, foreløpig...

Oppdatert: 28.12.2010

Gitar

Gibson USA Slash Les Paul Signature '08

Amp

Vox Night Train 15w/7.5w (Tung-Sol 12AX7 pre-amp rør)

Cabs

Marshall 1960A Vintage (4x12" Celestion G12 Vintage 30)

Vox V112NT (1x12" Celestion G12M Greenback)

+ Vox AmPlug AC30, masse plekter, kabler, osv, osv.

5301240702_7b199a6531_b.jpg

5105548829_a0aaed3c94_z.jpg5108954894_7cd443a97a_z.jpg

5108358321_c271bd2bc2_z.jpg

5113032640_c524f850df_z.jpg

5112435185_e5bdd470d7_z.jpg

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den gitaren :wub: ! YUM YUM!

Tusen takk! Det gjør virkelig jeg ogsÃ¥. Og det er ikke fordi det er en "Slash signatur" modell, men det er forbedringene som er gjort pÃ¥ denne gitaren som jeg virkelig liker, i tillegg til finishen som jeg personlig synes er den fineste pÃ¥ en Les Paul.

Slash signaturen har følgende oppgraderinger over Les Paul Standard:

Unchambered kropp. Det vil si den er tyngre. Ser man på en del store gitarforum så er det stor enighet at de Les Paul'ene som lyder best er som oftest de som er tyngst.

TonePro stopbar for bedre sustain, dette la jeg merke til etter 2 minutter med denne gitaren vs de vanlige LP Standardene jeg har hatt.

TonePro bro for bedre hold på tuning og mindre sjans for ulyd fra strengene (tro meg det merkes i forhold til de andre to LP Standard'ene jeg har hatt).

Oppgraderte pots i volum/tone kontrollerne.

Seymour Duncan Alnico-II Pro pickups. Dette er en personlig sak, men jeg elsker lyden av disse pickup'ene og foretrekker dem framfor BurstBucker Pro.

Custom hals profil som er sinnsykt deilig. Den kan beskrives som en 60's neck med 50's neck form. En perfekt mellomting, da jeg synes 60's neck er litt for tynn/flat og 50's neck litt for tykk/rund.

Mørk bakside på hele gitaren, og herlig finish jevnt over.

Oppgradert gitarkoffert med bedre hengsler (med hull til lås også) og bedre håndtak i lær.

Perfekt setup fra fabrikk. Det hadde virkelig ikke de to andre LP Standard'ene jeg har hatt...

Jeg er så utrolig fornøyd med dette kjøpet, og jeg betalte mindre enn det man gjør for en vanlig Les Paul Standard 2008 (med unntak av Faded utgavene)... Og det er en bedre gitar, rett å slett! Det eneste som gjenstår å gjøre er å bytte til Graph-Tech TUSQ nøtt, så er gitaren perfekt.

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fenderfrelste meg syntes den der var barsk! Sinnsykt kul. Har aldri kommet helt overens med LP, balansepunkt (vet det er en smal vanesak) og halsen spesiellt. MEN den der var nydelig. GZ

Tusen takk. Når sant skal sies sÃ¥ var nok balansepunktet litt bedre pÃ¥ LP Standard som er chamberd, i og med at selve gitarkroppen er lettere. Men det er uansett en vanesak som man blir fort vant til :) Halsen pÃ¥ denne derimot er helt herlig, og er ulik alle de vanlige hals variantene som er Ã¥ finne pÃ¥ LP Standard (60's og 50's).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.