Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Toll og MVA


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

Er veldig forvirret jeg og på akkurat det her. Man betaler moms (altsÃ¥ 25 % ) pÃ¥ det over 6000 kr? Korrekt? Og man betaler ikke toll pÃ¥ gitarer, bare moms? Correct me :)

Du betaler moms på hele kjøpesummen og på fraktsummen.

Det stemmer at man ikke betaler toll, men man må uansett ut med et lite fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer man får tilsendt fra utlandet som har en verdi under 200 kroner slipper man å betale moms på. Viss en vare har en verdi på over 200kroner vil det bli krevd moms på varen+frakt. Altså det vil bli krevd moms på varens verdi og frakten. Dette gjelder som sagt viss du får noe tilsendt, det er ikke noe toll på musikkutstyr. Blir det sendt som gave er momsgrensen på 1000kroner.

til Pulse: 6000 kronersgrensen gjelder viss du selv har vært i utlandet og hentet meg deg varen hjem, du må også ha oppholdt deg der i minst 24timer.

Vet ikke hvor oppklarende dette var, men håper det var til noe nytte ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal kjøpe noe gitar utstyr fra musicstore.com (Tyskland)

Til sammen koster alt 8705 kr. inkludert frakt (970 euro)

Men det jeg lurer på, hva må jeg betale når alle avgifter er lagt til?

:blush:

Takker for svar :)

står det på pakken at den er deklarert for 8705 kr? eller bare det gitaren kostet?

total sum = pris*1,25+200

eller med andre ord, 8705*1,25 = 10881 + 200 = 11081 alt i alt.

du betaler momsen+arbeid når du henter ut pakken på postkontoret (2400 kr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal kjøpe noe gitar utstyr fra musicstore.com (Tyskland)

Til sammen koster alt 8705 kr. inkludert frakt (970 euro)

Men det jeg lurer på, hva må jeg betale når alle avgifter er lagt til?

:blush:

Takker for svar :)

Bare for å oppklare dette mere nøyaktig:

Det er bare noen få varetyper som skal fortolles.... klær, tobakk, legemiddler + et par til.

En gitar skal ikke fortolles.

alle tollfrie varer under kr. 200,- er momsfrie

Alle tollfrie varer mellom kr. 200 - 1000 er momsbelagt 25% + forenklet tollbehandling fra posten kr. 103,-

Alle tollfrie varer over kr. 1000,- er momsbelagt 25% + tollbehandling fra posten kr. 207,-

Noen ganger kan en forsendelse slippe igjennom tolla uten at du betaler mva (hvis du er heldig).

Hvis forsendelsen blir stoppet i tolla, får du et brev hvor du blir bedt om å fremlegge kvittering på hva du har betalt for produktet.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.