Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Uttøyning


Anbefalte innlegg

uttøyning?

hehehe... Det er sikkert noen som sier du skal det ja... Har aldri tøyd ut selv, og blir eller aldri stiv i fingrene... Kanskje i begynneslen, men en vender seg fort til å ikke trenge det. Slik var det hvertfall for meg.

Bruk heller tida du tenkte å bruke på å tøye ut til å ta det du holdt på å spille en gang til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

press fingrene så du får en klo (så du kjenner at det strammer), rist også hånda uten at du strammer musklene i fingrene... Du kjenner best at det hjelper når du er stiv, så hvis du ikke har spilt på noen timer så er det ikke rart i om det ikke funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det har noe med uttøyning og gjøre men, den beste formen for trening jeg kan anbefale for å spille ethvert instrument er å rett og slett trene.. hehe.. Hvis jeg en dag f.eks har fri og våkner opp og skal spille gitar eller trommer, er jeg helt død i hele kroppen og spiller helt elendig. Har jeg derimot vært og trent (joggd, spillt fotball whatever), og kommer hjem med kroppen full av energi, spiller jeg siiinnsykt mye bedre.. dette gjelder spesielt trommer.. Ikke at det hadde noe med posten din og gjøre, men tenkte bare å nevne det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uttøyning?

hehehe... Det er sikkert noen som sier du skal det ja... Har aldri tøyd ut selv' date=' og blir eller aldri stiv i fingrene... Kanskje i begynneslen, men en vender seg fort til å ikke trenge det. Slik var det hvertfall for meg.

Bruk heller tida du tenkte å bruke på å tøye ut til å ta det du holdt på å spille en gang til ;)[/quote']

Sier en ting jeg: SENEBETENNELSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uttøyning?

hehehe... Det er sikkert noen som sier du skal det ja... Har aldri tøyd ut selv' date=' og blir eller aldri stiv i fingrene... Kanskje i begynneslen, men en vender seg fort til å ikke trenge det. Slik var det hvertfall for meg.

Bruk heller tida du tenkte å bruke på å tøye ut til å ta det du holdt på å spille en gang til ;)[/quote']

Sier en ting jeg: SENEBETENNELSE

Har forresten kjent, ikkje akkurat senebettenelse, men noko i armen. Det vil eg helst unngå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelene i underarmen (de som strammer fingrene og håndleddet)

Rett albueleddet, med håndflaten oppover. ta tak rundt fingrene (få med tommelen) med den andre hånden og bøy fingrene og håndleddet nedover. Som vanlig med all uttøyning, ta det rolig og lytt til kroppens signaler. Du skal kjenne at det tøyer, men det skal ikke gjøre vondt. Hold tøyeposisjonen i ca 20 sek, og bytt arm.

Gjør tilsvarende bare at håndleddet bøyes mot en selv. da vil det strekke på "ronkemuskelen" (vet ikke ellers hvordan jeg skal forklare det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uttøyning?

hehehe... Det er sikkert noen som sier du skal det ja... Har aldri tøyd ut selv' date=' og blir eller aldri stiv i fingrene... Kanskje i begynneslen, men en vender seg fort til å ikke trenge det. Slik var det hvertfall for meg.

Bruk heller tida du tenkte å bruke på å tøye ut til å ta det du holdt på å spille en gang til ;)[/quote']

Sier en ting jeg: SENEBETENNELSE

Kom med en rapport som viser at hvis du ikke tøyer ut etter spilling, er sjansen for å få senebetennelse stor.... ;)

Har aldri fått vondt i hånda/underarmenarmen selv om jeg lenge har spillt noen timer til dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier en ting jeg: SENEBETENNELSE

Jeg sier en ting: Jeg tror jeg har fått det. ;-)

Har ganske så vondt i underarmen (er det det den kroppsdelen heter?)

Irriterende greier, og jeg tror nok at strekking og uttøying er det jeg skulle ja gjort...huff og huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større leddutslag gir større bevegelighet, og kan bare oppnås ved å tøye etter oppvarming. Hele poenget med å ha myke ledd ved gitarspill er at man sliter mindre ved å spille på 65% av maks ytelse enn 100%. Logisk nok, i grunn. Det tar tid å bygge opp bevegeligheten og utholdelsen, men det er absolutt verdt det. Jeg har aldri hatt senebetennelse, men har opplevd at andre har fått det. Med musikk som en stor interesse/lidenskap er det dumt. På linje med stein og glasshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.