Web Analytics
Jump to content

Beste Delay pedal for rør amper?

Tordenskrald
 Share

Recommended Posts

• Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spørs litt åssen delay du vil ha.. Har selv en Replica og kunne ikke vært mer fornøyd! Vel... Kanskje, men da måtte jeg drasset med meg masse digert ræl og lett etter ny tape hele tiden.

Så det jeg prøver å si er: Replica'n er kjempefin om du vil ha old-school type delay, men liker at den får plass på brettet. Det samme gjelder forsåvidt danelectro reel echo. Men den er jo ganske diger den også.

Retro-Sonic Analog Delay får jo knallbra kritikker, men den har ikke tap!

Som nevnt, Replica`n er meeeget brukbar. Tap tempo og meget god lyd :) Sjekk også ut Eventide Timefactor - om du er ute etter en mer avansert pedal.

Andre pedaler som er verd å sjekke ut:

Empress Superdelay

Diamond Memory Lane

Du får bare tips om digitale delayer. Skal du ha det beste ut av en rør-amp bør du også vurdere analoge varianter.

Beste er da selvfølgelig en gammel bånd-ekko f.eks. en Roland Space Echo, eller en god analog pedal.

Jeg syns Diamond Memory Lane er en knallbra analog delay pedal.

Har brukt denne i 15 år snart. Det er en multieffekt processor, men har så og si aldri brukt annet enn delayen på den. Har også en Roland Space Echo stående som dessverre ikke funker for tiden, men skulle gjerne heller brukt den... Noen som kan påta seg å reparere den?

Edited by Audun

Hadde min til service og satt inn nytt bånd for litt siden. Skulle ikke være noe

hokus pokus å fikse den.

Litt morsomt var prisoverslaget på hva det kunne ha kostet å bygge noe tilsvarende en slik i dag.

Det hadde vært en kostbar sak.

Hvor hadde du den på service?

Dersom du skal bruke pedalen FØR vreng, så vil jeg anbefale deg en delay som er "renest" mulig og med lavest mulig støy. Isåfall: T-Rex Replica.

Dersom du bruker den ETTER vreng (vreng-pedal eller fx-loop), så er analoge delaypedaler absolutt aktuelt.