Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner trenger litt tips :)


heggem90

Anbefalte innlegg

Tja, mye som kan øves på ;) Jeg ser på det viktigste som rytme. Hvis du kan en helt streit låt (med de akkordene du kan), så det å få det tight er vansklig i begynnelsen. Vil anbefale en metronom, fordi at foten ikke pleier å være så stødig i begynnelsen. Øv sakte, det er altid lurt å lære ting grundig, da er det enklere å få det opp i tempo senere. Her er en helt ok metronom, lærer du deg å følge den har du kommet et stykke.

Ellers, bare lek deg fram med gitaren, for mye kjedlig øving kan føre til at du mister lysten, og det er jo det værste som kan skje.

Men ønsker du fremgang er det bare å øve øve øve øve øve øve øve øve øve øve øve - ja du skjønner greia.

Velkommen til forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 911tabs.com kan du finne notene/tabs/korder til de fleste låtene du kan klare å komme på. Er ikke sikkert de har så mye norsk, men de fleste internasjonale artister med et snev av popularitet burde ikke være vanskelig å finne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:) er det noen av dere som har bra erfering me lilebjørn nilsen`s gitarbok?

Dette er bibelen for nybegynnere! Anbefales på det sterkeste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG Johansson har utgitt 3 bøker for ELGITARR Rock & Blues. Vel står det at du må ha elgitar og forsterker, men jeg antar at fler en meg har spilt rock og blues, komp og solo på kassegitar. Selv på klassisk. Du finner bøkene omtalt på Gitarhuset.no under Gitarbøker. Har en kompis som er gitarlære som sier at disse (spesielt 1 og 2) er noe av det beste rent pedagogisk i måten læringa er bygd opp. GUDD LØKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knocking on Heavens Door, Rocking in the free world, omtrent alt av AC/DC baserer seg jo rundt akkordene du kan, så om du synes visesanger er døll kan du jo prøve deg med det.

Ellers ville jeg sjekka ut Justinguitar.com. Utrolig flink for som har youtube-lessons fra nybegynner-nivå til veldig viderekommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.gitarnorge.no/style_images/1/.../attach_add.pngpost-4714-1233243992_thumb.jpg

Denne her er det masse fint i.. Masse enkle låter, og en god del som er litt å bryne seg på også. Er den boka jeg bruker mest i gitarundervisning for nybegynnere. Men det blir jo litt annerledes når man skal lære ting på egenhånd. Da kan jo slike pedagogiske gitarbøker som "Spill Gitar 1 og 2" være fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.