Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steve Vai video tabs?


Olaff

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva han gutten gjør på en video du kan finne om du søker på Steve Vai Crossroads på Kazaa? Den er ganske kul. En type gitar "duell" mellom en liten men sykt god gutt og Steve Vai. Filmen virker som en liten spillefilm i starten så ikke avbryt selv om det kan virke som noe annet en en gitar video. Når det har gått 8.56 minutter så spiller gutten noen syke greier, som ligner noen mozart greier, og det varer helt til 9.11 minutter. Det er rå kult å høre på. Er det noen som vet om tabs til dette han spiller?

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes en noen gode tabs på deler av duellen. Filmen heter Crossroads. Og det er som du sier Steve Vai som spiller djevelenes gitarist Jack Butler. Ralph Macchio spiller ingenting egentlig, men det er han som later som han spiller. Ray Cooder spiller det Vai ikke spiller.

Akkurat hvilket parti du ville ha tabs på er ikke så helt lett å skjønne. Finnes mange versjoner av duellen rundt om, derfor vil ikke tidsangivning nødvendigvis gi noen god pekepinn.

Se om du kan lete opp "Eugene's trick bag" Det er en kjent snutt fra duellen, der Ralph til slutt får nok og må se seg slått. Den finnes det tabs på, og det er vel egentlig den eneste hele delen av musikk som finnes gjengitt, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vhs film.... den er såpass gammel så den finnes ikke på DVD, ihvertfall ikke som jeg har sett..... Jeg har den faktisk.... bestilite den fra amazon.com....

riffet du snakker om er Eugenes trickbag....

Kan fakstisk hele greia, da jeg har øvd en del på den.... :D

JA, den finnes i tabs, men jeg er usikker på hvor....jeg har en powertabs versjon som eg har lastet ned(men som jeg ikke finner på nettet lenger), da av hele duellen, som jeg mener er helt korrekt.... har du en mail, så kan jeg sende deg fila, men programmet kan du laste ned selv..... søk på sol....

Det er ikke bare bare å plutselig spille denne låta.... jeg starta da jeg var udreven med plekter, noe som har vist seg å være dumt ved senere annledninger..... du må kunne gitar først, og så ta for deg vært parti rolig.. ikke stress med å spille den hurtig.... det kommer etterhvert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*pssst* Ry Cooder *psst* ;-)

Ja! Var noe feil med Ray. Tror jeg så "Alle elsker Raymond" på TV samstundes... (Dårlig unnskyldning.)

Finnes bare på VHS. Ikke så dårlig film heller. Men selvfølgelig ikke like bra som PCU og Bill & Teds Bogus Journey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, IKKE, jeg gjentar, IKKE, ALDRI, under noen omstendigheter last ned "Steve Vai guitar lesson". Ta mitt ord for det.

*scarred for life*

Å fytti hælvete! :? Flashbacks..nå som jeg nesten hadde glemt det!

Har selv gått på den smellen..

Jeg respekterer homofili..men det får være grenser..

Jeg ønsker vedkommende som gjorde om navnet til "Steve Vai lesson" alt VONDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, IKKE, jeg gjentar, IKKE, ALDRI, under noen omstendigheter last ned "Steve Vai guitar lesson". Ta mitt ord for det.

*scarred for life*

Å fytti hælvete! :? Flashbacks..nå som jeg nesten hadde glemt det!

Har selv gått på den smellen..

Jeg respekterer homofili..men det får være grenser..

Jeg ønsker vedkommende som gjorde om navnet til "Steve Vai lesson" alt VONDT!

hehe, noe sier meg at det er en link jeg ikke burde trykke på et sted, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.