Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjennomsiktige eller hvite skinn?


extremeev1

Anbefalte innlegg

Hvis du virkelig kan stemme trommer så er Remo Clear Ambassador best, det synes hvertfall jeg, digger den lyden som feks Simon Philips har, jeg har noe ala det :) Med hvite skinn får man selvfølgelig også god lyd, men jeg liker heller Clear :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

det har vel ingenting med om tromme/skinn er gjennomsiktige, hvite eller oransje å gjøre da...alt kommer an på hvilket materiale trommen er laget i, og også tykkelse på skinn, og hvilket materiale det er laget i...så det blir vel litt feil å si at en gjennomsiktig tromme har mer klang enn en ugjennomsiktig?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse rare meninger her ute..

coated (hvite) skinn gir en mye tightere lyd enn gjennomsiktige... gjennomsiktige skinn har en tendens til å synge litt mer (resonans?) ..

Det er ikke fargen det står på.. Hvite skinn er jo gjennomsiktige skinn med et hvit belegg utpå (alså coated), så det vibrerer mindre, derav tightere lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har vel ingenting med om tromme/skinn er gjennomsiktige, hvite eller oransje å gjøre da...alt kommer an på hvilket materiale trommen er laget i, og også tykkelse på skinn, og hvilket materiale det er laget i...så det blir vel litt feil å si at en gjennomsiktig tromme har mer klang enn en ugjennomsiktig?:P

Hehe... Hvilken farge det er på skinnet sier en del om materialet da! Hvis det er ett hvitt skinn er det oftest ganske ru på overflaten og det gir en annen lyd enn det blanke som kan være oljeskinn etc.. Fargen har mye og si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr1 : Ludwig sine gjennomsiktige trommer er dårlige!

Nr2 : Litt offtopic kanskje?

Gå på "Generelt" og les første post!

Men ja! Gjennomsiktige trommer med hvite skinn er stygge. Gjennomsiktig tromme' date=' gjennomsiktig skinn![/quote']

Du synes vel John Bonham var en tulling også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! ;) hehe! Nei da!

Men nå har det seg jo slik at man har fått mer peil på slike ting nå, og de fleste trommisene jeg kjenner har sier det samme.. De gamle gjennomsiktige trommene tok klang og lagde noe for jævlig ut av det!

Men jeg har ikke prøvd de da! Har bare prøvd de nye Ruff-trommene... (de er rå!) Skriver dette ut ifra erfaringene mine venner har hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foxyfix: poenget mitt var at det finnes forskjellige skinn som gir forskjellig lyd...og at det blir litt vel generellt å si at et gjennomsiktig skinn låter "slik" og et som er ugjennomsiktig...eller coated...låter slik...det kommer jo litt an på hvilket skinn du har..jeg forstår jo at det er forskjell på de to...men det er jo også forskjell blandt gjennomsiktige og coatede skinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.