Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekter live


ofulm

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Angående det med å spille av samples live....

Har du en laptop kan du spille av samples ved hjelp av en joystick eller en gamepad. Legg inn en sampler, midiyoke og rejoice på maskinen, og programer en aller flere av knappene på gamepaden til å spille av ønsket lyd. Funker fint med alt som takler midi, b.l.a. VST synther.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

*Bump*

" Ricky: Slikt kan du gjøre det enkelte og billig.

1. Lag et Clicktrack som passer til låten du skal spille. (ikke glem opptelling)

2. Plasser effekter, koringer eller hva det skulle være på de stedene i låta du vil ha det.

3. Miks ned låta slik at f.eks alle effektene kommer i høyre side, og effekter pluss klikk kommer i venstre.

4 Last miksen din inn i mp3-spilleren.

5. Koble mp3 spiller til PA, slik at kun høyre side går ut i PA, og venstre går til headsett til trommisen, evt i monitor.

Ulempen her, er at du kun får et monospor ut i PAen, men det fungerer i allefall å gjøre det på denne måten.

Husk også å finne en lyd på clicket som er lett for trommis å følge."

(Gjorde quoten slik for å bumpe. Hadde vel ikke funket uten...)

Nå har jeg litt mer kunnskap og erfaring, trenger bare vite et par ting om dette.

1. Når jeg skal sette opp f. eks. synth i venstre som skal til PA, og synth og klikk i høyre som skal til trommis, hvordan gjør jeg dette i Cubase? Altså, å få klikken til høyre er det som er problemet, skal få til resten.

2. Hvilken kabel kan jeg bruke for å splitte signalet? Hadde vert greiest og jeg bare hadde en jack i headset-utgangen på PCen, at jeg ikke trenger mye annet tull som f. eks. en mixer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.