Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Ny-gammel Ibanez


JoakimH

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk tak i en Ibanez gitar fra en bekjent, som han igjen hadde fått for en 7-8 år siden, og siden jeg er temmelig blank når det gjelder gitarer,

lurte jeg derfor på om det var noen her som kunne hjelpe meg å identifisere denne gitaren. Har lett rundt på internett, men kan ikke finne noe.

Legger ved 3 bilder :

post-5777-1231017322_thumb.jpg

post-5777-1231017333_thumb.jpg

post-5777-1231017341_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en S-450 om jeg ikke tar helt feil. Tildig 90-tall vil jeg tro. Kunne sikkert være sen 80 også, men jeg vet ikke helt nåtr disse dukket opp på markedet.

Takk for svaret!

Søkte på S-450 i google, og fant noen bilder, men mikrofonene stemmer ikke overens på de bildene jeg finner.

Gitaren har også en Floyd Rose Trembolo bridge, har jeg blitt fortalt, vet ikke om det betyr noe da. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrofonene kan jo ha blitt byttet ut, men det er også mange forskjellige versjoner da..

mest sannsynelig er det vell japan versjoner, korea versjoner og kanskje USA versjoner av s-450 og de kom jo kanskje også med forskjellige mikrofoner fra modell til modell/år til år.

floyd rose er ikke noe uvanelig på Ibanez det, så det har nok ikke store betydningen for å finne ut hvilken gitar det er.

Som sagt er ikke jeg noen ekspert på ibanez, så du får vente til en Ibanez ekspert kommer innom. :)

De er det forresten et par stykker av her på forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer sjekking nå. Denne er nok eldre enn s-serien og tilhører forgjengeren som het Saber. Nytt anslag på alder er sent 80-tall.

Saber 540 er nok modellnavnet. Vib-systemet som sitter på er av den originale Edge-typen, som til dags dato er det mest stabile Ibanez har produsert (min egen mening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-serien overtok for Proline i '87. Edge kom også for fullt dette året (dog noen modeller hadde Edge tidligere). Denne gitaren er en S540, som noen allerede har påpekt. Den har små innlegg, noe som daterer den til en tidlig periode av S serien - innleggene ble forandet i '90. Den har også knotter som ble brukt før '87 på andre modeller. Basert på kvalifisert gjetning vil jeg tro at denne gitaren er fra 1987/88. God gitar, ettersom den ikke ser ut til å i perfekt stand så er nok bruksverdien større enn samleverdien per i dag. En begynnergitar i overklassen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.