Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"slapring"


gardiosa

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Det var kult nok det, men må si at jeg synes drt høres bedre ut når man slapper med bare hånda. Syntes det hørtes litt "metallic" ut, altså at lyden ble fro skarp, ingen rund tone. Er selv glad i slappe, og jeg vet hvor mye arbeid det går inn i å lære seg denne teknikken, så hvir det er i et tilfelle hvor du er nødt til å slappe og du ikke kan det og ike har tid til å lære det, så kan jo denne ringen være en god erstatter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den låt noe kult på videoene, men det kan jo være andre aspekter som spiller inn. Uansett: hva er vitsen? Er det lettere å slappe med den? Uansett er det jo ikke vanskelig å få til selve slappetonen når man først kan teknikken. Det som er tricky er jo å treffe strengen rent og å dempe de andre strengene. Og, ikke minst: å få det til å groove. Kan selv en del fancy slappelicks, men er særdeles elendig til å bruke det i praksis...Men det er kanskje like greit. Slapping er jo harry uansett:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den metallringen gjør det jo mulig å spille toner langt oppe på strengen, som en slide. Det er ikke mulig uten, men som ren slappehjelper så det litt rart ut... Nå er jeg ingen bassist (fordi ingen jenter liker bassister like godt som gitarister. Tenk nachspiel med bass... :D), men den kan fungere som en fingerbøl som noen av oss gitarister tidvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(fordi ingen jenter liker bassister like godt som gitarister. Tenk nachspiel med bass... :D)' date=' .[/quote']

Synd for deg,, å spille kun ett instrument blir for kjedli, du må ha ett hovedinstrument + minst 2 biinstrumenter.,.. jeg spiller bass(hoved), gitar, og litt trommer.. Å spille gitar er jo morro.. Men at jentene liker gitarister bedre enn bassister er noe tøv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som spiller gitar kan håndtere en bass. Jeg spiller også bass' date=' piano, trommer, trekkspill og synger, men jenter liker absolutt gitarister best. Å si noe annet er bare tull.

Men hold meg til tema! Ikke dra meg ut![/quote']

spiller du trekkspill du ja. skjønner hva slags jenter du drar. sånne som er lett på dansefoti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som spiller gitar kan håndtere en bass. Jeg spiller også bass' date=' piano, trommer, trekkspill og synger, men jenter liker absolutt gitarister best. Å si noe annet er bare tull.

Men hold meg til tema! Ikke dra meg ut![/quote']

Har du noen STERKE bevis...

Dette er helt off topic men blir så lei av slike som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser du deg fra en dårlig side synest jeg' date=' The Euphor..

Hva er dette slags pisspreik?[/quote']

Skal si meg enig her, og derfor prøver jeg å få parkert han der, han trenger ikke å provosere så j**** som han gjør... Hvis du tror at du drar damer fordi at du spiller gitar the Euphor så begynner jeg å lure... Om at har en gitar rundt halsen vil ikke det si at du er en dame magnet, de ser ikke en gang på gitaren din.. Bruk hue ditt, vær så snilll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var mulig, men her er en oppklarende siste post om usaklighetene.

"De aller fleste som spiller gitar kan håndtere en bass."

Gitarens fire dypeste strenger er de samme som på en firestrengs bass. De som vet hvorfor en akkord heter det den heter på gitar kan spille det samme på bass, da gjerne som en tone eller en bassgang. Å håndtere er i denne sammenhengen ment som å kunne spille noen toner.

Nachspiel er arena for mange lengtende kvinner/jenter. Stiller på nachspiel med bass blir du neppe kveldens mann, har du en gitar er mulighetene mye åpnere.

Hvorfor jeg tror kvinner/jenter liker gitarister bedre? Jo, nå skal dere høre. Prøv å tenk litt tilbake, ca 15-30 år. Tenk etter hva fiktive figurer i kjente sanger spiller:

- "Got my first real sixstring" (Det er ikke snakk om seksstrengs bass.) Bruce Springsteen.

- "Johnny B. Goode". Chuck Berry.

- "Vil du værra med mæ hjæm i natt". Dag Ingebrigtsen.

- "While My Guitar Gently weeps". The Beatles.

Pluss mange andre har glorifisert gitaren opp gjennom årene. Mange jenter liker de som gjør noe av seg, og gitarister gjør mye mer enn en bassist, selv om dette forsvant litt på den tiden gitarsoloer ikke var akseptert. Sier ikke at dette på noen måte stemmer med virkeligheten, men mange jenter/kvinner liker å drømme om skuespillere/rørleggere/gitarister. Og da tenker jeg ikke på slike som ville sett på deg uansett hva du har gjort, da er det andre ting som ligger til grunn.

Men det er jo i og for seg fascinerende at det som var interessant av alt som har blitt sagt i denne tråden er det eneste som stod i parentes med et fett glis bak...

Men leter dere etter bråk, og synes det er greiest å henge seg opp i ironiske linjer, så for all del... Stå på, og lykke til! :D

Setter strek. ____

Om denne slapringen har jeg liten erfaring, men det virker ikke som noen importerer saken til Norge. Kan godt være at de kun selger fra den nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.