Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar. ESP SV Standard eller Jackson Rhoads?


MasterExploder

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er to helt forskjellige gitarer.

RR'n har fast bro mens SV'n har flytende bro.

RR'n har passive pickup's mend SV'n har aktive.

du burde kansje finne ut hva du har lyst på?

Jeg vil jo helst ha en gitar med vib-arm. Da trenger jeg vel flytende bro? Det var jo først nå jeg så at RR5 ikke har det:P

Endret av MasterExploder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Ikke et lett valg akkurat, men jeg ville nok gått for ESP'en av de to. Foretrekker rett og slett byggekvaliteten på ESP'ene foran Jackson. Det er bare meg det da. De er jo forsåvidt nokså like i skalalengde, kroppsfasong osv, men viktige ting som skiller dem også. Spill på en gitar med EMG'er hvis du ikke har gjort det før, det vil hjelpe deg til å finne ut om lyden er noe for deg. Mikkene kan du jo forsåvidt skifte uansett hvilken gitar du kjøper. Du bør egentlig bare prøve begge gitarer. Det er alltid der det ligger for meg, hvordan gitaren kjennes ut og rett og slett hva jeg føler når jeg spiller på den.

sorry at jeg ikke kan bidra med noe særlig mer :P

Endret av Dr.Danko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stemmer bra det.

Men som tidligere nevnt i denne tråden, så er det et slit å stemme gitaren og skifte strenger med Floyd Rose vib-system som du finner på SV'en.

Fordelen med et slikt vib-system er at gitaren holder stemminga lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR5 kommer også med floyd.

Har ingen erfaring med SVen og bare overfladisk kunnskap om de forskjellige modeller derfra, men har hatt en RR5. Ålreit gitar på mange måter, men hadde en nærmest ubrukelig neck-pickup, altfor mørk og udefinert.

Tipper du blir fornøyd uansett hva du velger.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ESP SV, og jeg vil starte med å si at du ikke får tak i en mer metal gitar. Sånn, når det er sagt så er den en fantastisk hals, og er lett å jobbe med. Den holder på stemminga noe helt sinnsykt. Den har stått ute i bilen min i 20 minus, og når jeg drar den inn i varmen og begynner å spille med den, så er det ikke mange gangene den trengs å stemmes. Men husk: Få en proffesjonell til å inntonere (hvis du ikke er flink med dette selv). Skulle jeg satt ESP'n og Jackson opp mot hverandre ville jeg sagt at ESP er mer fint og finurlig enn det Jackson er. Jackson er mer ei harding trefjøl. For å si det enkelt: ESP = polsprit. Jackson = hæmbo. Du velger selv hva som er din favoritt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.