Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar. ESP SV Standard eller Jackson Rhoads?


MasterExploder

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har spilt gitar i et par år nå. Begynte med en Cort, stratocaster kopi, og kjøpte senere en Epiphone Les Paul.

Jeg har blitt mer og mer "metaller" i det siste og har egentlig lyst på en litt mer "heavy" gitar. Så tenkte først på Gibson Flying V.

Så tenkte jeg at den ikke akkurat føles som en metal gitar, så lurer litt på en Jackson Rhoads eller en ESP Som ligner i utseende; ESP SV Standard eller noe lignende.

Noen tips om hva jeg burde satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Jeg har spilt gitar i et par år nå. Begynte med en Cort, stratocaster kopi, og kjøpte senere en Epiphone Les Paul.

Jeg har blitt mer og mer "metaller" i det siste og har egentlig lyst på en litt mer "heavy" gitar. Så tenkte først på Gibson Flying V.

Så tenkte jeg at den ikke akkurat føles som en metal gitar, så lurer litt på en Jackson Rhoads eller en ESP Som ligner i utseende; ESP SV Standard eller noe lignende.

Noen tips om hva jeg burde satse på?

Esp SV Standard har jeg ikke testa..

Har selv en LTD Alexi 600 da.. tror forsåvidt de gitarene er bygget ganske likt.

Jackson Rhoads er fete.. hvilken hadde du tenkt på?..

Har prøvd den hvite RR5`en, Råflott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR5:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

ESP SV:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Selger sier

prisen på 14 000 kan fordhandles, og gitaran kan også byttes mot en annen gitar.

Du kan sikkert prute deg ned til en del lavere pris enn 14k.

Du sparer mye penger, Men det virker som gitaren krever litt justering i blat annet Flyd Rose systemet. men det går an å gjøre selv med litt øving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to helt forskjellige gitarer.

RR'n har fast bro mens SV'n har flytende bro.

RR'n har passive pickup's mend SV'n har aktive.

du burde kansje finne ut hva du har lyst på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to helt forskjellige gitarer.

RR'n har fast bro mens SV'n har flytende bro.

RR'n har passive pickup's mend SV'n har aktive.

du burde kansje finne ut hva du har lyst på?

Viss du går for SV`en håper jeg du kan stemme gitarer med den type bro ja...

For mange kan dette være et reint helvette.. men når du først vet hva som foregår går det forsåvidt greit i etterkant.

SV`n ser rågod ut... hakke prøvd den though..

jackson rr5`en har jeg prøvd.. den er overaskende fin i virkeligheten, og sjukt god.

Tror kansje RR modellene er Litt bedre å sitte med å spille enn sv.. pga den litt mindre finnen nede..

men jeg vil annbefale å se om du får prøvd noen,

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til kvalitet/spillbarhet på ESP SV Standard vs Jackson RR5 vil jeg tro ESP vinner. Har ikke prøvd ESP SV, så er litt vanskelig å si hvordan den er i forhold til Jackson... Hadde en RR1 en liten stund, og det er forsåvidt kjempegode gitarer! Ikke noe problem å finne RR1 til prisen SV'en der ligger til, hvis man tar seg litt tid. Jeg solgte forsåvidt RR1'en min for 6500, pga. en skade på halsen, som dog var reparert. Kjøper fikk seg altså en kjempegitar til penga!

Men som sagt før her, SV har EMG's, og for det meste Floyd. Usikker på om det blir laget modeller med passive pickuper? Skal du ha med fast stol må du vel såvidt jeg vet, opp i høyere prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.