Web Analytics
Jump to content

Ibanez RG370DX VS RG270DX

lehaug
 Share

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt min første gitar. Bydde på en RG370 som jeg kjøpte av en kar på finn.

Nå har jeg fått gitaren, og ser at den er merket som en RG270DX på headstocken. Er jeg blitt

grundig lurt, eller er det ingen forskjell på disse modellene? Vet jeg kunne googlet og herjet, men

det er mye kosligere å spørre her.

-Lehaug

RG270DX er ikke samme gitar som RG370DX, det er den ikke. Veldig sleip selger. For det første er det en eldre modell, men hovedforskjellene er at den har andre pickuper(dårligere tror jeg), og en eldre tremolo(en TRS-sak i think. Tror den er dårligere enn Edge 3'en som sitter på RG370DX, og Edge 3'en suger, så det burde si sitt). Ellers er de veldig like. Euphor og Ibanezer kan vel svare bedre på dette enn meg, men jeg ville krevd pengene tilbake, da det absolutt ikke er samme, og en mye dårligere gitar.

Edited by Metalbrain

• 2 weeks later...

BAH!

Endelig tilbake fra no-internet-land.

Selger har gått med på å ta gitaren i retur, han mente at det var en 370DX, men samme er det, jeg får i hvertfall lever tilbake gitaren.

Så kommer tusenkroners spørsmålet(med full viten om at det finnes dusinvis av like tråder rundt omkring):

Hvilken gitar skal jeg kjøpe.. Mitt budsjett ligger på rundt denne summen.. 2500 og litt til..

Det jeg sier er altså: er det noen som har en gitar å selge meg?

Den skal se mean ut, den skal være lettspillt og den skulle helst vært svart(ikke spør..;)

Gidder ikke å hive ut en sekk med penger da det er fare for at denne blir veggpynt, siden jeg aldri har spilt..

Anyone?