Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte fra pevey forsterker til mixepult med høytalere???


Anbefalte innlegg

Jeg vil bytte fra min lille pevey forsterker til mixepult og bygge mine egene høytalere, men jeg har ikke anelse på hvor mye dette vil koste meg. Jeg har hørt at jeg trenger en mixepult+forsterker???+høytalere, jeg har sett på sånne små mixe pulter til ca.1500kr men hva gjør den forsterkeren til 1900kr, er det der jeg kobler til høytalerene???

( TAKKER MEGET FOR FOLK SOM HJELPER) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok han mener det ja.

Med PA (som er det du tenker på å bruke) går signalet fra gitaren til mixepult, videre til en forsterker som igjen sender signalet ut til høyttalerne. Altså gitar - mixer - forsterker - høyttaler.

Det finnes mixere med innebygd forsterker, og det finnes aktive høyttalere (høyttalere med forsterker).

Og du skal ha noe slikt som fungerer som en gitarforsterker? I så fall ville jeg gått for en Line 6 POD og Tech 21 Power Engine. Eventuelt med en liten mikser foran og POD i halvsløyfe.

Det hele koker ned til: Hvorfor vil du ha en PA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææh?

Også har du plutselig bare 1 gitar nå da?

ehe.... :oops: jeg var litt sånn branselig og skrev at jeg hadde 15 gitarer men det skal jeg ikke mer lover......

Men jeg skal ikke ha forsterker fordi det er mye mye dyrere og dårligere.....har dere noe anbefalinger på mixer + forsterker ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener jeg. En mikser er ikke akkurat tilpasset til å spille (el)gitar på, for å si det sånn. Hvis du nå har en dårlig gitarforsterker så går du bare fra noe dårlig til noe "dårligere".

Hvis det er slik at du vi ha lyd inn på pc'en så bør du skaffe deg en mikser i TILLEGG til en forsterker. Evnt skaffe deg et lydkort med mikrofonpreamper i, ELLER sist...skaffe deg en GuitarPort eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PA er vel ikke noe bra og spille gitar med (da må du fortsatt ha forsterker til gitar).

Gjerne kjøp PA-anlegg og bruk til mikrofon, men har du mye penger kjøper du en ordentlig forsterker og kabinett... Men det vil bli en rimelig dyr affære, hvis du er ute etter noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.