Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jason Becker gitar


xshorteyx

Anbefalte innlegg

(musikk)smaken er som baken :)

Så jeg skal ikke starte en diskusjon - eller kritisere smaken din.

Nøyer meg bare med å konstatere at jeg (og flere med meg) har et annet syn på saken :)

Kritiser i vei. Jeg liker stonermusikk som QOTSA, Sabbath, Kyuss, High on Fire for å nevne noe.

Har lite til overs for gitaronanister. Det er dørgende kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan du tvile... :P

skam deg x)

Jeg tviler ikke. Her er jeg bastant. Dette kan være interessant i ca. 3-5 min., men slik musikk blir bare kjedelig i lengden. Jeg liker godt å høre på instrumentallåter, men det er noe med denne gitarunkinga som jeg virkelig ikke takler. Mulig det har noe med at mange toner raskt etter hverandre bare blir rotete da jeg liker ting mye mer monotont a la Earth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke. Her er jeg bastant. Dette kan være interessant i ca. 3-5 min., men slik musikk blir bare kjedelig i lengden. Jeg liker godt å høre på instrumentallåter, men det er noe med denne gitarunkinga som jeg virkelig ikke takler. Mulig det har noe med at mange toner raskt etter hverandre bare blir rotete da jeg liker ting mye mer monotont a la Earth.

Han varierer mye..

og jeg synest han spiller dritfett..

mye bedre å høre på han enn noen som ofte spiller samme sakene om og om igjen.. er mange av de "a la earth" spillerene som ikke

har NOE variasjon i sangene sine, noe som blir dølt og kjedlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig diskusjon - man har alltid dem som hevder at å spille fort ikke har noe med å lage/spille god musikk å gjøre. Og det er jeg helt enig i - det finnes mange dårlige/kjedelige shreddere (gitarrunkere). MEN mange glemmer at det å kunne spille fort ikke nødvendigvis betyr dårlig komposisjon/musikk, og så snart noen faktisk har et vist teknisk nivå får de gitarrunke-stempelet i panna - og blir avskrevet.

Og når det gjelder gode komposisjoner og det å ha en tanke og en mening bak notene - selv om de kommer veeeldig kjapt - der var Jason helt konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han varierer mye..

og jeg synest han spiller dritfett..

mye bedre å høre på han enn noen som ofte spiller samme sakene om og om igjen.. er mange av de "a la earth" spillerene som ikke

har NOE variasjon i sangene sine, noe som blir dølt og kjedlig.

Akkurat det kan jeg forstå med Earth eller spesielt Sunn O))), men det er slike ting som fenger meg. For meg blir det som å se en fyr trikse. Kjempeflink og spennende i starten, men man mangler laget og samspillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.