Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig og bra wah


Jens-K

Anbefalte innlegg

Går med tankar om å investere i wah-pedal, og siden eg ikkje har nokon som helst erfaring med slike pedalar, lurer eg på om forum-gjengen har noken anbefalingar? Kva med vox v847? Denne sel dei for 760,- på Marios Musikk no...

åssn musikk spiller du?

eg bruker den "vanlige"

Dunlop Crybaby, i noen tilfeller blir wah effekten litt for sløv.. med mye distortion. spørs..

viss du er ute etter clean wah synest jeg den er fin,

viss du er ute etter Zakk Wylde sound f.eks. så har dunlop en signaturpedal for zakk og x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker alltid "User reviews" på Harmony Central når jeg lurer på om et produkt duger eller ikke. Ratingene der gir som regel en veldig god pekepinn på hvor bra produktet er. Reviews av nevte VOX pedal finner du her.

Ville jeg aldri gjort :lol:

Spesielt med sånne billigting som en wha wha!

80% av HC anmeldelsene er jo fjortisser som akurat har fått pedalen sin og som

selvsagt skryter den opp i skyene etter å ha prøvd den en halvtime på soverommet :)

Ingen vil vel innrømme at de er dritmissfornøyde med noe de akurat har blåst bort ukelønna si på hehe

Man finner selvsagt nyttige anm der, men jammen må man lete etter dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid noen wah-er nå. Både den orginale Crybabyen, Morley Classic, Fulltone Clyde og Vox. Jeg synes Crybabyen skrek og hylte for mye til min smak. Morleyen var sugen fordi at wahwah-effekten forsvant når du pøste på med vreng(det var den gangen jeg brukte mye vreng).

Fulltone-wahen var en meget fin og anvendelig wah, men jeg solgte den p.g.a. pengemangel. Det merkes at det er en ganske dyr pedal. Den har et meget rent og fint tråkk, og wah-effekten er jevn gjennom hele tråkket.

Jeg har til slutt endt opp med Vox-wah. Dette er en helt grei wah-pedal som passer meg godt. Den skriker ikke så mye som f.eks. Crybaby og låter mer som "vaff-vaff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd V847 noen minutter men den var OK.

Jeg hadde en original V846 fra 69, det er en av de kuleste wha`ene jeg

noensinne har hørt til Vaughan/Hendrix type lyd.

Den likte ikke higain noe særlig så jeg solgte den.

Ellers har jeg hatt Dunlop Hendrix, 535Q, crybaby og Zakk Wylde modellene.

Den gamle grå Ibanezen, som er kul (tror Frusciante bruker denne fortsatt, gjorde

ihvertfall det den gang RHCP var tøfft..)

Hatt noen Morleyer som jeg ikke likte noe særlig.

Alle Dunlopene og Ibanez`n er OK og de kan du sikkert finne billig brukt.

Den beste Wah`n jeg har hørt er forresten i Axe-FX`n!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jeg aldri gjort :lol:

Spesielt med sånne billigting som en wha wha!

80% av HC anmeldelsene er jo fjortisser som akurat har fått pedalen sin og som

selvsagt skryter den opp i skyene etter å ha prøvd den en halvtime på soverommet :)

Ingen vil vel innrømme at de er dritmissfornøyde med noe de akurat har blåst bort ukelønna si på hehe

Man finner selvsagt nyttige anm der, men jammen må man lete etter dem...

Ok - jeg har faktisk ikke mye erfaring med billigting - men har brukt siden en del når jeg har kjøpt forsterkere, og synes man får en pekepinn (jeg sa pekepinn - ikke fasitsvar B) ) om hva man kan forvente av produkte ved å lese rundt der. Men kombinerer også med å lese reviews og tester fra magasiner etc. Noe må man jo gjøre når man lever i en liten by med veldig begrenset mulighet for selv å teste masse forskjellig stash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - jeg har faktisk ikke mye erfaring med billigting - men har brukt siden en del når jeg har kjøpt forsterkere, og synes man får en pekepinn (jeg sa pekepinn - ikke fasitsvar B) ) om hva man kan forvente av produkte ved å lese rundt der. Men kombinerer også med å lese reviews og tester fra magasiner etc. Noe må man jo gjøre når man lever i en liten by med veldig begrenset mulighet for selv å teste masse forskjellig stash.

Jeg leste også mye HC før når jeg kjøpte amper.

Tenkte at folk som har CAE, Diezel, Bogner og lignende måtte ha peiling!

Anmeldelsene virket seriøse også.

Etterhvert fikk jeg sjekka ut lydklipp av endel som posta og jeg fikk sjokk! Mye av det var jo

på "konfirmant-med-nyinnkjøpt-gitar-på Hammettkick" nivå!!

Men jo da man finner selvsagt bra info på HC også men man må lete litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjøper dyrere boutique merker er som regel ikke fjortisser med ukelønna si;)

HC er greit å lese reviews fra når det er litt ordentlige saker i utgangspunket.

Marshall MG100-toppen har fått 8,5 på 'UG, og 7,2 HC. -på sound quality

Dette er feil rett og slett.

Sjekk dr z topper, ruokangas og tylergitarer, det er safe bets :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjøper dyrere boutique merker er som regel ikke fjortisser med ukelønna si;)

HC er greit å lese reviews fra når det er litt ordentlige saker i utgangspunket.

Marshall MG100-toppen har fått 8,5 på 'UG, og 7,2 HC. -på sound quality

Dette er feil rett og slett.

Sjekk dr z topper, ruokangas og tylergitarer, det er safe bets :)

Boutiquemerker er ikke noen garanti for troverdige annmeldelser.

Haugevis av leger, advokater osv som har god råd som handler dette nærmest som status-symboler!

Ofte har ikke disse øvd så mye gitar kan man si :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igrunn helt sant det du sier, det var satt litt på spissen.

Det jeg mener, er at feilkildene er større når det er snakk om ting som hvem som helst kan ta seg råd til :)

-og jeg mente ikke nødvendigvis boutiquemerker :)

Endret av Earfalas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harmony Central er i grunnen ikke mye å stole på. Hvem anmelder produktene på disse sidene? Tror jeg har nevnt det også i en annen tråd, men det blir veldig "Den beste bilen i væla, er den som han har nå"! Mange som skriver reviews der har kanskje aldri prøvd noe annet. Som Earfalas sier, er det ganske hårreisende at en Marshall MG får så høy karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.