Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken effektpedal trenger jeg?


Mongstaen

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en overdrive eller distortion pedal.

Kanskje noe Marshall-aktig. Kanskje en RAT er noe for deg?

Jeg spiller ikke slik musikk selv, men om jeg hadde gjort det så tror jeg at RAT'en min hadde fungert veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på tidlig kiss så var det jo ikke så enormt med effekter som ble brukt kanskje. Ace Frehley brukte først og fremst en rør-amp (Marshall live og blandt annet Fender og Laney i studio) og en overdrive pedal. Av effekter brukte han vel chorus, delay, flanger, octaver og en harmonizer. (de viktigste nevnt først tenker jeg..) Med andre ord ganske standard effekter for tiden, men det viktigste soundet får du med en Gibson, en god røramp og en overdrive skulle jeg tro.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva med en god gammeldags Boss DS-1 ??

Billig og bra vreng for det meste..

Heisann, jeg lurer på hvilken effektpedal jeg trenger.

Jeg spiller mye KISS, og liknende musikk.

Jeg spiller på en Gibson SG Faded, om det spiller noe rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør veldig vanskelig i og med at vi ikke får så mye om hvilken lyd du vil oppnå. Om du har tilgang på en rør-marshall så vil jeg tro at dette skal holde i massevis, men nå vet vi jo ikke om du er ute etter en vrengpedal eller ren effektpedal.

Tror nok at du hadde fått mange flere(og bedre) svar om du hadde fortalt hvilken lyd du oppnår med ampen du har og evt. hvor du føler at den ikke strekker til.

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.