Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mistet distortion - hjelp!


Oeyvind

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om dette er riktig forumdel, så bare å flytte tråden hvis den ligger feilplassert.

Saken er at jeg byttet ut pickupene på min Ibanez-gitar som hadde relativt dårlige Ibanez pickups. Så jeg tok like så godt og klinte til med noen EMG-pickups (81, SA, 60)), men nå har jeg mistet en god del distortion - var jo ikke det som skulle skje! :(

Har den lille microcuben som amp foreløpig (fin liten øvings-amp på gutterommet :) ), og jeg får mindre distortion med de samme innstillingene. På 60-pickupen får jeg f.eks. en god del bass-lyd med en flat og pinglete distortion-lyd. Noen som vet hva dette skyldes? Fikk en profesjonell til å bytte pickups, så tror neppe det er noe galt på det område... Vil det hjelpe med en effektpedal? Er det ampen som ikke "passer" med pickupene...? Lukte kanskje en tur innom gitarsjappa for å se nærmere på det, men kan jo ikke skade å spørre først.

Edit: har en venn med EMG-81 pickup på sin gitar, og vi har sammenlignet lydene. Det er noe HELT annet på hans!

På forhånd takk!

Endret av Oeyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vet ikke om dette er riktig forumdel, så bare å flytte tråden hvis den ligger feilplassert.

Saken er at jeg byttet ut pickupene på min Ibanez-gitar som hadde relativt dårlige Ibanez pickups. Så jeg tok like så godt og klinte til med noen EMG-pickups (81, SA, 60)), men nå har jeg mistet en god del distortion - var jo ikke det som skulle skje! :(

Har den lille microcuben som amp foreløpig (fin liten øvings-amp på gutterommet :) ), og jeg får mindre distortion med de samme innstillingene. På 60-pickupen får jeg f.eks. en god del bass-lyd med en flat og pinglete distortion-lyd. Noen som vet hva dette skyldes? Fikk en profesjonell til å bytte pickups, så tror neppe det er noe galt på det område... Vil det hjelpe med en effektpedal? Er det ampen som ikke "passer" med pickupene...? Lukte kanskje en tur innom gitarsjappa for å se nærmere på det, men kan jo ikke skade å spørre først.

Edit: har en venn med EMG-81 pickup på sin gitar, og vi har sammenlignet lydene. Det er noe HELT annet på hans!

På forhånd takk!

Jeg har 81 og de vrenger den cleaneste amp myemyemye tidligere enn noen andre gitarer jeg har prøvd. Det er faktisk litt irriterende mye gain i de. Så det er nok noe muffens hos deg ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette i batteri mann.

Hehe, det er selvfølgelig i. Men skal skaffe meg et nytt for å sjekke, selv om jeg regner med at batteriet jeg fikk satt inn av han som byttet pickups skal være nytt...

Har du byttet potmeterne?

Hva er potmetere? :blush: Hvor sitter de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.