Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte av tremolo


Jakob S. Seeberg

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som har kjøpt seg en Ibanez SO7ltd med et ZR Zero point tremolo system. Det jeg lurer på er om det er noen som vet om det går ann å bytte til en Floyd rose Speedloader uten å gjøre for store inngrep sånn når det gjelder montering av fjær opphenget (som er helt forskjellig) og om det må freses mere plass eller noe? Takk.

Noe slikt som dette:

so75ltd-lg2.jpg

Tremolo fra baksiden av gitaren.

35_7.jpg

Endret av Jakob S. Seeberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frekt å spørre, kanskje, men hvorfor skifte? ZR tremoloen er jo nesten eneste grunnen til å kjøpe akkurat den modellen. Da tenker jeg på at eldre modeller, som er bortimot identiske, har annen tremolo som er mer lik konvensjonelle Floyd Rose-type tremoloer. Jeg vil ikke anbefale å modifisere gitaren så mye for å få på plass en FRSpeedloader. Men, om det er drømmegitaren, og det eneste som mangler er FRS-tremoloen... Ja, da er det bare å gjøre det som må til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt frekt å spørre, kanskje, men hvorfor skifte? ZR tremoloen er jo nesten eneste grunnen til å kjøpe akkurat den modellen. Da tenker jeg på at eldre modeller, som er bortimot identiske, har annen tremolo som er mer lik konvensjonelle Floyd Rose-type tremoloer. Jeg vil ikke anbefale å modifisere gitaren så mye for å få på plass en FRSpeedloader. Men, om det er drømmegitaren, og det eneste som mangler er FRS-tremoloen... Ja, da er det bare å gjøre det som må til. :)

Betyr det at det er mye som må modifiseres på for å sette inn en speedloader? for i så fall tror jeg vi dropper det da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.