Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Euphor


The Euphor

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet til en matbit foran maskina...

Meg og musikk

Jeg er det som kan kalles mann snart. Født i 1979, begynte på musikkskole som 10-åring. Kun gitar som har vært greia hele veien. Valgte musikk som valgfag på ungdomsskole, musikklinja på videregående, musikk på folkehøyskole. Utdannet som allmennlærer med all ekstra musikk jeg kunne ta på høyskolen. Er vel generelt opptatt og glad i musikk, og kanskje spesielt anvendelig musikkteori. Er ikke den som kan mange merkelige ting, mer den som har lest litt her og litt der. Oppvokst og inngrodd i 80-tallet lyttemessig. Liker meg godt der. Spiller for det meste ikke 80-tallsmusikk. Etter å ha pugget skalaer i mente, opp og ned i mange posisjoner er jeg nå fri for skalaer. Det vil si, om jeg improviserer noe så aner jeg ikke hvilken skala jeg har brukt. Tror selv jeg har oppbygd meg en liten oversikt over akkorder og intervall over gitarhalsen, noe jeg bruker til å spille det jeg hører i mitt hodet. Uten at det er ment som skikkelig sleipt og ovenpå sagt. Spiller lite i seriøse band. Foretrekker band som spiller for å spille, ikke spiller for å tjene noen kroner. :)

Musikk og matematikk

Jeg er trønder. Har bodd sørøst i Norge i en tid, er nå på vei hjem igjen. Har en aldri så liten forkjærlighet for Ibanezgitarer, selv om de i dag knapt utgjør halve samlingen. Liker hjemmegjorte ting. Kabinett og kommende ampoppsett er laget i Norge. Jeg lager kun musikken selv. Har mer eller mindre frivillig vært med på to plateutgivelser. Den ene på vokal, den andre vokal og gitar. Ingen av dem noe dere kjenner til, får man tro. :D Har spilt i flere teater og revyoppsetninger. Og det er faktisk noe av det morsomste jeg har gjort. :) Mye øving, og venting... Og mange sketsjer er ikke morsomme den femte gangen. Men noen er, og da blir det morsomt igjen. :) Kan absolutt anbefale slik spilling! Jeg tok på meg rollen som musikksjef, men var demokratisk nok til å la trommisen telle opp. Prøvde et par ganger som "musikalsk leder" men da må du ha en trommis som er skjerpa, og det vet vi alle ikke finnes...

Forbilder og STRYPER!?

Har vært så heldig å få møte de jeg har hatt interesse av å møte. Steve Vai var stor helt, møtte han to ganger. Er ikke så ivrig med hans musikk lenger nå. Mattias IA Eklundh har jeg truffet noen ganger på konsert og på hans Freak Guitar Camp. Som jeg også kan anbefale om du har lyst på en annerledes sommer! Ron Thal, flott menneske og musiker. Helt utrolig flink til å lære bort, samt selvfølgelig å spille. Tok litt kaka da han begynte på en Manowar låt, og spilte gjennom hele albumet (i kortversjon), han sang også... Menneskelig jukebox. Noe som også Paul Gilbert er. Fikk spille med han i Trondheim. Og om kun få dager er det dags for en liten privatleksjon før hans konsert i Danmark. :) Noen gleder seg. Steve Morse har jeg også fått vekslet noen få ord med. Og sett han spille med både band og som soloartist. Steve Morse Band er en utrolig heftig opplevelse! Ellers kan jeg ikke si jeg er noen stor konsertinnvadør. Freak Kitchen er vel det bandet jeg har sett oftest, og fortsatt det eneste bandet jeg har reist utenlands for å se. Anbefales også.

Stryper har jeg ikke møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Takker for gode ord!

Jo, jeg har sett noen dildoshow. Overtoner har jeg også hørt. Men mest av alt vil jeg nesten anbefale Christian Alsing om du liker bra gitarspill med ekstremt bra produksjon. Han har nok navnet sitt i mange svenske metallbandcover. Ikke uten grunn, han er en begavet ung mann på området. :) Veldig hyggelig fyr han også. :) Han likte faktisk Stryper og Eddie Meduza...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Ja, navnet låter kjent. :) Jeg har så og si forsvunnet fra Jemsite. Ble den samme leksa om og om igjen. Og de aller fleste der sitter i en liten boble, totalt utilnærmelig om nyvinninger og utvikling. :) Men et lærerikt sted, absolutt! Noen raringer her inne også, men de er til å leve med alle sammen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.