Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kan jeg få "funtwo" lyden


Anbefalte innlegg

Vil ikke si det er den mest utrolige lyden ever men. Hvordan ser eq'en din ut? De små laney-forsterkerne er heller ikke kjent for å produsere de beste lydene, men nå har ikke funtwo den beste lyden jeg har hørt heller, så det burde jo være mulig.

Kanskje du bruker for mye vreng? Det er ikke akkurat mega distortion ute å går i den videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si det er den mest utrolige lyden ever men. Hvordan ser eq'en din ut? De små laney-forsterkerne er heller ikke kjent for å produsere de beste lydene, men nå har ikke funtwo den beste lyden jeg har hørt heller, så det burde jo være mulig.

Kanskje du bruker for mye vreng? Det er ikke akkurat mega distortion ute å går i den videoen.

Hahahaha :lol::D

Beklager for useriøst innlegg av meg men satt å lo når jeg leste dette :P

Sier meg enig med orsvend :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det siste innlegget- nei og nei, tenk så velkommen han føler seg!

Til trådstarter- ikke la deg dupere av slike innlegg som Toven presterer her. Du kan bite det i nesa på at han ikke fikser å spille sangen, ei heller er i nærheten av lyden. Den sitter nemlig i fingrene, og kan ikke kjøpes for penger. Det er kun skremmende mange timers øving som lager sånn lyd. Så kan bokser av ymse slag ordne resten.

Jeg må si meg litt enig i at du ikke akkurat valgte lyden som er vanskeligst å oppnå, men det er jo bra?

Velkommen til GitarNorge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte på poster om "hvordan få lyden?" så er svarene "det ligger i fingrene"

men har spillt gitar en stund nå, å selv om lyden har blitt bedre over tid blir jeg aldrig helt fornøyd..

Er det noen øvelser man kan gjøre eller ting man bør tenke på for å få bedre lyd av fingrene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere hadde lest det første innlegget mitt så ville dere sikkert sett at det var sangen, altså spillingen i tillegg til lyden som fasinerer meg. Jeg prøver bare å stille forsterkeren og effektpedalen inn slik at jeg kan få noenlunde lik lyd som funtwo har i den videoen

Jeg spurte jo hvordan EQ'en din så ut. Så hvordan ser den ut? Har du Bass - 0 Middle - 0 og Treble - 10 så vet vi jo ihvertfall hva som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så verden går under hvis jeg kommenterer et innlegg? :o ok, fair enough... Hvis du på noen som helst måte ikke skulle føle deg velkommen pga mitt innlegg beklager jeg.. :)

OT: Kikket på EQ din nuh.. Får meg høres det ut som han har mye dist og lite tone på videon sin.. Correct me if I'm wrong. Så prøv deg litt fram på tone kontrollen og dist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.