Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Highway One


Aphelion

Anbefalte innlegg

Sidan det denne topicen allerede eksisterer, så spør eg her;

Er det ca. samme stemning for Highway 1 telecaster? Har sikla litt på den.

De er vel laget over samme lest de også. Vil anbefale deg å prøve MIM Classic Player Baja Tele også. Problemet med MIM gitarene er at de kan variere i kvalitet og "feel", ofte er de dårlig satt opp fra fabrikken, men det kan jo rettes på. Og det gjelder nok for Highwayene også, så prøv før kjøp. I beste fall får du et knall-instrument for en forholdsvis billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Som jeg sa i en annen tråd, jeg har minimal erfaring med HW1 gitarene. Jeg liker ikke lakken, hodet og båndtypen på disse gitarene ganske enkelt.

Men de jeg har prøvd virket greie nok egentlig (bortsett fra overnevnte)

Du kan jo kanskje kikke på Classic player 60's strat hvis du vurderer MIM modeller. Den har 12" gripebrett, 2 punkt vintage trem og ganske fete pickup'er hvis du liker singles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den meksikanske serien Classic Player er veldig gode gitarer. Tror jeg holder en knapp på dem fremfor Highway One serien. Men - jeg titta på en nede på børsen og på den utstilte Fender Stratocaster Classic Player som stod der.. en 50's.. så var det tydelige smergelmerker i båndene.. - en gitar jeg aldri hadde kjøpt - det lå helt nede mot halsen og dermed ganske vrient å få slipt bort. De har også en ny classic player i år - 70's! Den har jeg ikke testa, men den har stor headstock.. og tre skruer i halsen (en skitgreie innført av CBS for å spare penger.. en skrue her og en skrue der.. blir penger av sånnt.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den meksikanske serien Classic Player er veldig gode gitarer. Tror jeg holder en knapp på dem fremfor Highway One serien. Men - jeg titta på en nede på børsen og på den utstilte Fender Stratocaster Classic Player som stod der.. en 50's.. så var det tydelige smergelmerker i båndene.. - en gitar jeg aldri hadde kjøpt - det lå helt nede mot halsen og dermed ganske vrient å få slipt bort. De har også en ny classic player i år - 70's! Den har jeg ikke testa, men den har stor headstock.. og tre skruer i halsen (en skitgreie innført av CBS for å spare penger.. en skrue her og en skrue der.. blir penger av sånnt.. )

Blander du ikke "Classic player" og "Classic series" nå tror du ? Angående slipemerker i bånd o.l. er dette ting du kan risikere å finne igjen i alle mulige Fender modeller både US og Mexico produserte. Typisk Fender med stor eksemplarvariasjon. Sjekk f.eks forskjellen på strengeplasseringen på 12 bånd mellom ulike eksemplarer (altså avstanden fra lys og mørk E streng til kanten av halsen) Det er sjokkerende til tider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander du ikke "Classic player" og "Classic series" nå tror du ? Angående slipemerker i bånd o.l. er dette ting du kan risikere å finne igjen i alle mulige Fender modeller både US og Mexico produserte. Typisk Fender med stor eksemplarvariasjon. Sjekk f.eks forskjellen på strengeplasseringen på 12 bånd mellom ulike eksemplarer (altså avstanden fra lys og mørk E streng til kanten av halsen) Det er sjokkerende til tider..

nei.. slik jeg har forstått det er Classic Player bedre gitarer - (såkalt Custom Shop designet - for hva det er verdt)

og ja - fendergitarer bør prøves og kontrolleres før kjøp - (en god leveregel i alle henseender egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den meksikanske serien Classic Player er veldig gode gitarer. Tror jeg holder en knapp på dem fremfor Highway One serien. Men - jeg titta på en nede på børsen og på den utstilte Fender Stratocaster Classic Player som stod der.. en 50's.. så var det tydelige smergelmerker i båndene.. - en gitar jeg aldri hadde kjøpt - det lå helt nede mot halsen og dermed ganske vrient å få slipt bort. De har også en ny classic player i år - 70's! Den har jeg ikke testa, men den har stor headstock.. og tre skruer i halsen (en skitgreie innført av CBS for å spare penger.. en skrue her og en skrue der.. blir penger av sånnt.. )

Halsfestet fra syttitallet er designet av Leo Fender men det ble innført mens CBS eide Fender og brukte Leo som konsulent. konstruksjonen er egentlig veldig god, men kvaliteten hos Fender ødela. G&L brukte samme konstruksjon og de gitarene er meget gode. (G&L er Leo Fender og George Fullertons nye prosjekt etter at Fender ble solgt til CBS, men det vet vel de fleste)

Festet med tre skruer er neppe billigere en det gamle med fire skruer siden det er tre skruer og en mikrotilt-skrue som lar deg justere vinkelen på halsen. Det krevde også utstyr med høyere presisjon en de gamle, så dette ble ikke innført for å spare penger. Hvis man har satt opp et trepunkt-feste godt så er det ikke noe dårligere enn det gamle med fire skruer. ( i følge Leo...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. slik jeg har forstått det er Classic Player bedre gitarer - (såkalt Custom Shop designet - for hva det er verdt)

Nja, jeg vet ikke nødvendigvis om CLassic Player er så mye bedre enn Classic series. Men det er jo litt ulike gitarer. Og det er derfor jeg tror du blander også når du nevner en 70's utgave. Classic series 70's modellen finnes nemlig :) Og den har vintage specs, 3 bolt neck med tilt stor headstock osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Noen fler som har innspill ang. denne serien? :)

Har hatt en HW1 i noen år nå, og er kjempefornøyd. Synes treverket resonnerer finere enn Us standard.

Når det gjelder pickuper aner jeg ikke hvordan originalene låter, jeg var på kjøpstidspunktet ute etter en gitar med aktive mikker, og Satt derfor inn DG settet til EMG samtidig.

Bryr meg lite om pickuper generelt, da disse kan byttes både enkelt, og for en relativt billig penge, så hvis du liker halsen og synes treverket passer, er det ikke noe å lure på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.