Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Highway One


Aphelion

Anbefalte innlegg

På fredag deltok bandet mitt i Exact/3klive-finalen, og vant! Premien er utstyr for 30.000 fra musikkbørsen, samt 10.000 fra Exact og 5.000 fra Norsk Tipping. Så da har jeg tenkt litt på å kjøpe en Strat :) Har en MIJ-Strat fra før som jeg syns er knall, og en MIM-Tele som jeg også er veldig fornøyd med. Så kommer det store spørsmålet: hva mener dere om Highway One-serien? Hvor bra er de i forhold til f.eks. en Mexico-Strat? Hva er mest gitar for pengene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På et generelt grunnlag kan jeg hvertfall si at min Highway1 (gamle modellen) Jazzbass er et knallgodt instrument av god kvalitet. Har ikke fått testa den opp mot en Mex-modell, men den kan utvilsomt konkurrere med det jeg har prøvd av "ordentlige" amerikanske modeller.

Om gitarene holder like god kvalitet vil jeg hvertfall glatt anbefale Highway1-serien. (De oppgraderte modellene fra etter 06 har jo en del bedre mekanikk også. Hvertfall bassene :) )

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lovende ut. Er jo kjempefin pris på dem, og jeg har forelsket meg helt i Midnight Wine :) Blir med rosewood gripebrett i såfall, siden man ikke får lefty med lønn.

0111160375_xl.jpg

Midnight Wine er en uuuuuuuuuuuuuuuuuuubeskrivelig deeeeilig farge, har en MIM strat med den fargen.

EDIT: Passer best med svart plekterbrett da:)

Endret av Haarball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, og mange flere med meg, liker Classic Player serien fra Mexico bedre enn Highway One serien. Da jeg kjøpte min for et år siden stod det mellom Classic 60's og en Highway One. Prøvde mange forskjellige Highway'er og ingen var i nærheten av Classic Playeren. Du må nesten bare prøve deg fram du også, og finne ut hvilken som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd noen Highway One da jeg var ute etter Fender, men jeg likte ingen av dem. Syntes american standard gitarene var mange klasser over. Highway blir på en måte "billigversjonen" av en USA strat. Pinglete lyd og uggen hals. Oversize headstock ser også helt balle ut etter min mening. Om du er sugen på Nitro finish kan jeg også opplyse om at Highway gitarene har poly med et tynt lag nitro på toppen, så den kommer ikke til å aldre som en nitro-finish gitar. (om slikt interesserer deg)

Nei jeg hadde kjøpt en standard USA om jeg sku ha strat!

Nok en gang grattis med seriern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tullerusk? :P Er jo mye mer baller i HW1-pickupene. Og 70s-headstock er overlegent rått! Fikk Jørn på musikkbørsen til å demonstrere en for meg (de har ikke lefty inne seff) i dag, og det låt jævlig tøft. De ble jo oppgradert for litt siden, med blant annet heftigere pickuper og nitro-lakk.

«The thin nitrocellulose lacquer finish lets the body wood's natural tone shine through, making for one of the most exciting new instruments in the Fender family!» ;)

Ser ut til at det blir en slik på meg, de kunne faktisk ta den inn uten at jeg var nødt til å kjøpe den også. Knall :D

Og takk :D

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de har begynt med 100% nitro finish på den, men de eldre har poly under. Noe som jeg heller ikke likte er de ENORME jumbo fretsene. Liker jumbo frets, men disse tar kaka for min del.

Kan også hende at de jeg prøvde var dårlig justert, men jeg likte ikke "feelen" i gitaren. Men det er jo selvfølgelig helt subjektivt. Om du likern, så go for it! De SER jo utrolig kule ut iallefall. (minus headstocken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.