Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Highway One


Aphelion

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter.. Både "Urethane" og "Poly" er plast baserte lakktyper som kan ha ulik glansgrader og de er uten noen farge.

Hvis det er den mørkere fargetonen på halsen du er ute etter, er dette en "beis" som påføres og har ingenting med dekklakken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såppass ja. Det viste jeg ikke, har ikke så veldig god peiling på hva de bruker til å farge gitarene.

Men vet du om det er mulighet for å få kjøpt gripebrett med den type beis og 70s headstock som ikke koster like mye som en gitar.

Fant et par på ebay til nærmere 800$. Det blir kanskje i overkant mye, selv om de er unik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Warmoth, eller lignende.. Eller finn en original Fender hals pÃ¥ e-bay til 200-400 $ ca. Hvis du ikke finner en mÃ¥ du prøve Ã¥ endre sorteringsalterativene eller søket ditt :) Prøv "ending soonest" sortering pÃ¥ en av e-bay butikkene..

Det er forøvrig ikke lenge siden jeg så 2-3 "vintage" Fender halser på en butikk til rundt 150$. Husker ikke om det var CBS hode på de men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen nå! :)

Kjøpte meg en Tele HW1 for noen måneder siden. Den var ikke pen, med lønn hals og svart matt lakkert kropp. Men jeg kjøpte den allikevel, fordi jeg skulle ha meg en US Tele, og jeg fikk denne grisebillig.

Så stygg var den, at jeg plukka'n fra hverandre og slipte vekk lakken på kroppen. Herved bekreftes at det under nitroen er et lag med klarlakk, uten at jeg vet hva slags lakk det var.

Lang historie kort. Spiller sammen med en kar som har en vanlig Tele US Standard. Den har samme hals som min, Modern C. Jeg er ikke kar om å peke på forskjeller på disse to gitarene, annet enn at det er en tanke varmere lyd i pickupene på HW1. Men, vi snakker marginale forskjeller her.

Hvordan noen kan mene at HW1 er dårligere enn US Standard, er for meg en gåte. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kar om å peke pÃ¥ forskjeller pÃ¥ disse to gitarene, annet enn at det er en tanke varmere lyd i pickupene pÃ¥ HW1. Men, vi snakker marginale forskjeller her.

Hvordan noen kan mene at HW1 er dårligere enn US Standard, er for meg en gåte. B)

Bedre eller dårligere er ofte et spørsmål om smak og eksemplarvariasjon. Men å peke på forskjeller mellom en HW1 og en US Standard er jo ikke så vanskelig, spesielt på strat'en. Men som alltid med Fender er det relativt små forskjeller mellom modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.