Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G3 med Malmsteen DVDen


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ikke si altfor mye, men improvisering ser jeg hvertfall ikke for meg som at man spiller fortest mulig en skala baklengs og forlengs og kanskje bytter litt om på tonene her og der eller snur midt inni osv...

Å herregud så SINNSYKT enig jeg er i det der!!!

Det kalles ikke improvisasjon om du spiller en skala rett opp og ned sånn som det der. Skalaene har jo alltid vært der , det er jo bare å pugge dem , så kan du spille alle soloene til malmsteen ..

DE ER JO [sensurert] MEG HELT LIKE ALLE SAMMEN!!

sperr den feite jævla svensken inne i et isolat ..

Nilsefix

Spille skalaer (ikke nødvendigvis fortest mulig, men det er nå stilen til malmsteen..) opp og ned og bytte om på tonene er vel tilnærmet definisjonen på improvisasjon.

Nei, Malmsteen er ikke veldig innovativ eller nyskapende (etter hvert..), men han er forbanna god på det han gjør! Du kan klage på at han ikke spiller variert nok, men det han spiller passer musikken bra. Du skal da ikke variere, bare for å variere, på samme måte som at du ikke skal spille fort bare for å spille fort..?

Er ikke uten grunn at så å si alle profesjonelle musikere som har jobbet med malmsteen er full av lovord om mannen og hans musikalske evner..

Han er flink..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han er helt selvlært, ingen bok der i gården. Når sant skal sies så er jeg ikke noen stor fan av Malmsteen's gitarspill, han er ofte temmelig smakløs i solospillet sitt.

Men å si at han er en dårlig gitarist, da er man seriøst på bærtur. Jeg kjenner mange som er bedre enn han i den sjangeren, men han er jo en dyktig gitarist i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.