Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G3 med Malmsteen DVDen


Nilsefix

Anbefalte innlegg

I går så jeg den nye g3 dvden .

Satriani leverer ok , kult nok show , bedre enn før. Kult stuff og en del humor og bra stemning.

Så kommer Vai , klart kveldens beste. Åpner med den hvite 3hals gitaren , looper en chord rekke og spiller fretless gitar. . og på den øverste halsen har han verdens deiligste harmonizerpithcshifterh3000 lyden ever .. høres ut som himmelen selv .. Spiller 3 kule låter ... mye bra spill og veldig mye humor og showing inad i bandet og ut.. Har et parti der de står etterhverandre å spiller naturtoner med kul melodi osv osv ,, Billi Sheenan , Tony Macalpine , Dave Wiener og Vai ..

Så til slutt kommer Yngwie Malmsteen . Og har jeg ikke hatet han før nå, (selvom , det har jeg jo) så gjør jeg det IALLEFALL nå--

Han spiller slurvete , har stygg lyd og spiller kanskje 5 forskjellige vendinger per låt .. kanskje bare 10 iløpet av hele dvden.. Han ødelegger alt ,selvom han er ganske kickass på scenen ,, han ødelegger en gitar.. jeg HATER det ..

Han ødelegger også jammen , for han spiller bla. mongo-solo midt i et av versene på Little Wing .. Samme licket HELE veien .. trinnvis skala .. harmonisk moll , blues , og litt dim .. Og sweeping licket hans da..

hERREGUD .. han må lære seg melodikk..

Tenkte dere ville ha en review ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I går så jeg den nye g3 dvden .  

Satriani leverer ok , kult nok show , bedre enn før. Kult stuff og en del humor og bra stemning.

Så kommer Vai , klart kveldens beste. Åpner med den hvite 3hals gitaren , looper en chord rekke og spiller fretless gitar. . og på den øverste halsen har han verdens deiligste harmonizerpithcshifterh3000 lyden ever .. høres ut som himmelen selv .. Spiller 3 kule låter ... mye bra spill og veldig mye humor og showing inad i bandet og ut.. Har et parti der de står etterhverandre å spiller naturtoner med kul melodi osv osv ,, Billi Sheenan , Tony Macalpine , Dave Wiener og Vai ..

Så til slutt kommer Yngwie Malmsteen . Og har jeg ikke hatet han før nå, (selvom , det har jeg jo) så gjør jeg det IALLEFALL nå--

Han spiller slurvete , har stygg lyd og spiller kanskje 5 forskjellige vendinger per låt .. kanskje bare 10 iløpet av hele dvden.. Han ødelegger alt ,selvom han er ganske kickass på scenen ,, han ødelegger en gitar.. jeg HATER det ..

Han ødelegger også jammen , for han spiller bla. mongo-solo midt i et av versene på Little Wing .. Samme licket HELE veien .. trinnvis skala .. harmonisk moll , blues , og litt dim .. Og sweeping licket hans da..

hERREGUD .. han må lære seg melodikk..

Tenkte dere ville ha en review ..

Nilsefix

Malmsteen eier på den nye DVD'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic da:

Pete Townshend var den første som knuste gitarer i større utstrekning da... Jimi tok det enda et lite hakk lengre og fant frem fyrstikkene...

Sier ikke at det er tøft, men de var de første som gjorde det, og hadde kanskje mer å markere med det enn gitarister i dag. (historien til Pete er vel velkjent, og etterhvert knuste han da heller ikke gitarene, bare mishandlet dem litt)

f.eks: Å se L8R knuse utstyret sitt er P A T E T I S K. Å se Jimi sette fyr på gitaren sin er interessant, og tror han hadde langt mer å markere med det enn smågutter som skal være tøffe på NRK...

Hva angår Yngwie sin knusing, kan det jo hende han prøvde å markere et eller annet, eller bare hadde fått litt for mye "tryllestøv" i seg på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater folk som ødelegger gitarer..

Angående Malmsteen :

Hvordan kan man kalle seg en musiker når alt man gjør er å spille helt reine skalaer??

Han improviserer jo ikke , bare spiller skalaen som passer ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater folk som ødelegger gitarer..

Angående Malmsteen :  

Hvordan kan man kalle seg en musiker når alt man gjør er å spille helt reine skalaer??

Han improviserer jo ikke , bare spiller skalaen som passer ..  

Nilsefix

LOL?

1. Hør på det gamle materialet, så kan du kanksje klage...da har du i det minste grunnlag for og komme med klagene...

2. Malmsteen improviserer alltid live...er ikke sikker på hva du ser på som improvisering :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si altfor mye, men improvisering ser jeg hvertfall ikke for meg som at man spiller fortest mulig en skala baklengs og forlengs og kanskje bytter litt om på tonene her og der eller snur midt inni osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si altfor mye, men improvisering ser jeg hvertfall ikke for meg som at man spiller fortest mulig en skala baklengs og forlengs og kanskje bytter litt om på tonene her og der eller snur midt inni osv...

Å herregud så SINNSYKT enig jeg er i det der!!!

Det kalles ikke improvisasjon om du spiller en skala rett opp og ned sånn som det der. Skalaene har jo alltid vært der , det er jo bare å pugge dem , så kan du spille alle soloene til malmsteen ..

DE ER JO FAEN MEG HELT LIKE ALLE SAMMEN!!

sperr den feite jævla svensken inne i et isolat ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Nils, nå begynner jeg å bli mektig lei av å høre på sytingen din... var det 17 eller 13 du sa du var? Du går fra å komme med saklige komentarer til barne-pjatt, så det er veldig vanskelig å ta deg seriøst... og jeg snakker ikke om meningene dine. Alle har rett til sine meninger, men det går ann å utrykke de på en skikkelig måte. Er det nødvendig å skrive på så provoserende... du er jo en kar med musikalsk utdannelse som kan dette, så du burde vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men at en så talentløs kar kan komme noe sted i denne verdenen bare fordi han spiller skalaer så fort at det tilfredstiller gutte-roms-gitaristene gjør meg så sinnsykt sinna..

Det krever ikke noe mer enn en metronom en gitar , en skalabok og et tomt rom + 4 år å lære seg det greiene der ..

Det krever ikke å være musikalsk nesten , bare å ha motorikk i fingra..

Sånnt irriterer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.