Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G3 med Malmsteen DVDen


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Personlig liker jeg det... og det er vel derfor han har kommet så langt som han har... noen liker det! Men, jeg tenker ikke på hva eller hvordan han spiller det... eller hva slags teori som ligger bak. Jeg lytter til musikken og når jeg hører de den tunge heavy rocken (eller den klassiske barokken e.g.) synes jeg dette blir bra. Og hastigheten har mye med det å gjøre... for meg... hadde han spilt det samme langsommere hadde jeg nok hatt andre meninger om det... for du har helt rett i at det er scalaer og arpeggios han spiller. Man må kansje også ta i betraktning at når man spiller så fort, blir det ganske vanskelig (om ikke umulig) og spille mer variert... da vil man rett og slett ikke ha mulighet til å få fingrene med seg. Jeg tror nok også at han har bedre musikk forståelse enn som så også. I tillegg til gitar spillet, så komponerer og arrangerer han jo de klassiske komposisjonene helt alene.

Når dette er sagt, bør jeg jo si at jeg har utrolig bred smak... hadde nesten vært letter å nevne ting jeg ikke liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bare sett klipp fra DVD'en. Er ikke noe skuffet.

Ikke at jeg hører masse på hverken Vai, Satch og Malmsteen.

Har kompiser som forguder disse til himmelen og tilbake, og jeg må selv si meg enig i at de er ganske så gode.

Ang. Malmsteen og variasjonen hans, så er jeg delvis enig i at han som oftest bare spiller skalaer og arpeggioer ganske fort. Men det er jo det han kan best, så hvorfor skal han ikke spille det?

Synes at farten hans vipper mitt syn på hans musikk begge veier.

Ta sangen "Blue". Fin intro, og det er ganske så pent til tider. Men flere steder synes jeg han ødelegger melodien litt med sweeping og andre lynkjappe teknikker. Men andre sanger som han har laget, og som går ganske så fort, slik som "Far Beyond the Sun" synes jeg er riktig så bra.

Jeg er ikke det største fan av Malmsteen, men han er god å spille gitar. Og lager en del bra musikk.

Men han er grusom stygg, da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

an må kansje også ta i betraktning at når man spiller så fort, blir det ganske vanskelig (om ikke umulig) og spille mer variert... da vil man rett og slett ikke ha mulighet til å få fingrene med seg.

Ikke for å skryte på vai hastighet . men han gjør jo for guds skyld dette. .

og han spiller like fort til tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan høre, så kunne det like gjerne vært Malmsteen som hadde laget "Steve Vai - Speed Metal Symphony"

Men svele heller! når alt kommer til sitt så er gutta gutta like flinke på hvert sitt felt.. Resten detter ned på smak og behag!

Skal vi ikke bare la dette temaet ligge, og heller høre på den musikken/artisten vi liker.. Isteden for å rakke nedpå å kverrulere på hvem som er flinkest i ditt å datt!

"It's all about the music, man!" (hippie-hasj-stemme) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai - "Speed Metal Symphony" er en sånn KaZaA greie.. Det er ingen original Steve Vai sang. Jeg antar at filen du snakker om, egentlig er Cacophony - "Speed Metal Symphony".

Cacophony er forøvrig Marty Friedman og Jason Becker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men at en så talentløs kar kan komme noe sted i denne verdenen bare fordi han spiller skalaer så fort at det tilfredstiller gutte-roms-gitaristene gjør meg så sinnsykt sinna..

Det krever ikke noe mer enn en metronom en gitar , en skalabok og et tomt rom + 4 år å lære seg det greiene der ..

Det krever ikke å være musikalsk nesten , bare å ha motorikk i fingra..

Sånnt irriterer meg

altså, det der gjelder jo for alle gitarister.. alle har øvd seg til der de er. Du kan ikke bli sur på mannen fordi du mener han ikke er musikalsk! Jeg tror hvem som helst kunne lært seg det Malmsteen spiller, men hvem som helst kunne lært seg det Vai spiller også? Det handler bare om mye øving... selv om Malmsteens musikk kanskje ikke er mer avansert enn å løpe opp og ned skalaer, er han like mye musiker som Vai.

jeg er ikke superfan av noen av dem. Kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.