Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Digital Guitar


Goggen

Anbefalte innlegg

Dette har jo vært mulig i lengre tid med heksafoniske mikrofoner til Roland GK synthene. Men morsomt å se alt i en gitar. Stuart Ripley lagde vel noe i samme gata for 20 år siden... Sikkert noen som kommer til å utnytte mulighetene dette gir. Spennende, synes jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne er flott jeg. Nå er jo jeg en gadget freak, så kansje det har noe med det å gjøre. Men jeg synes ikke det gjør noe om gamle travere blir oppdatert med moderne technologi. Se på Mercedes for eksempel. De har bevart den gode gamle stilen og imagen mens bilene er stappfulle av nye oppfinnelser og siste teknologi.

Jeg tror heller ikke at en slik vil være noe lettere å spille på eller at man vil kunne jukse seg til å høres bedre ut en det man er. Tror snarere heller at den vil gi gode musikere flere muligheter til å eksperimentere med lyder og effekter, å lage enda mer interessant musikk. Tenk Vai eller Satriani med en sånn en a? Kjøre hver sin streng til forskjellige forsterkere og effekt boxer og slikt...

Hvis jeg ikke husker feil, leste jeg også at man kunne stå opp til 2 kilometer fra forsterkeren og spille... ikke så praktisk kansje, men en annen mulighet er jo at man kan spille sammen med kompiser over et nettverk... hvis man har kjapp nok connection.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vai har jo noe lignende på Ballerina 12/24. Det er jo bare en effekt, men mener å ha fått med meg at Steve Morse har brukt forskjellige effekter på forskjellige strenger. VG 8 kunne jo det, men Gibson har vel bare kommet med ny teknologi én eneste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.