Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp! Hvilken?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller blues og rock (gjerne klassisk rock ala AC/DC, Led Zeppelin, Deep Purple osv.), på både en Strat og en SG og trenger derfor en røramp så låter fint clean og med vreng. Forsterkeren skal i hovedsak brukes hjemme så det er viktig at man ikke må skru gain/volume for mye opp før det låter bra. Har så langt kommet frem til følgende valgmuligheter (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen):

- Orange Tiny Terror med Orange 1x12" kabinett (PPC112)

- Marshall 1974X combo

- VOX AC15 (tenker på CC1X på grunn av Alnico Blue elementet, men har ikke hørt forskjellen mellom denne og en vanlig AC15CC1)

Jeg vurderte tidligere også AC30, men kom frem til at denne blir for kraftig for hjemmet da jeg bor i leilighet.

Noen som har noe heite stalltips her? Kom gjerne også med andre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen jeg ser med AC15 er jo at den har innebygget reverb, så jeg må jo eventuelt ha en separat effektpedal til reverb dersom jeg går for Marshall'en. Dessuten skal jeg ikke late som at pris ikke er viktig, for slipper jeg unna med å betale ti lapper istedenfor nitten så finner jeg alltids noe annet å bruke penger på (det vil si, i realiteten slipper jeg å spare like lenge)...

Endret av NitRam Den Gale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siklet på den allerede, men om den ligger der når jeg har greid å skrape sammen 14 lapper (dvs. om et par måneder) er langt i fra sikkert...

EDIT: Forresten... Noen her som har hørt forskjell på en AC15 med og uten Alnico Blue element?

Endret av NitRam Den Gale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av "british style"-forsterkerne til Ceriatone, er veldig nøyaktige, håndlagde ("hand wired point-to-point") og attpåtil billige Marshall-"kloner".

Det du må huske på er at Marshall sine reissues også er kloner, de bruker ikke de nøyaktig samme komponentene som originalene osv., akkurat som de fleste andre reissues.

Han som driver Ceriatone er en ordentlig kjernekar, har aldri opplevd så god service som det der, og en slutter visstnok ikke etter at man har betalt!

Har ikke bestilt min enda, blir utsatt hele tiden fordi jeg kjøper andre ting, og har en "helt grei" forsterker fra før av (Marshall TSL).

Står masse om dem på nettet, og har til nå ikke hørt noe som helst negativt. Er en liten tråd om dem her på forumet også.

Vil tro en 1959/1987 eller JTM45 er det beste valget, 1959/1987 er nok kanskje mer allsidig i Marshallsammenheng, mens jeg har hørt JTM45 har bedre cleans.

"Klassisk rock" og Marshall er nesten synonymt, bortsett fra noen utskudd brukte alle Marshall, og det virker litt rart å gå en annen vei når det er lyden man er ute etter. =p

Du kan få installert modifikasjoner for en slikk og ingenting, 15-20~ dollar. Tror "interrupt style" effektsløyfe og mastervolum er en god idé, begge er ute av kretsen når de ikke er i bruk, så det skal ikke ødelegge noe for lyden.

edit: Du kan jo selvfølgelig gå for en av de mindre forsterkerne også. Han har kloner av de også.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.