Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva synest dere om Jason Becker?


Jonathan

Anbefalte innlegg

Tragisk historie...

Jason er en av de største gitarvirtuoser noensinne. Han skrev jo "Air" da han bare var åtte år! Han var en av de få som bragte sjel og oppfinnsomhet til neoklassisk metal. Hør bare på "Perpetual Burn" (både sangen og albumet, forsåvidt) - så mange originale idéer! I tillegg var han jo ikke akkurat en sinke på gitar, heller - rask som postbudet på kjerringa! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ALS (Lou Gehrig's disease, samme som Stephen Hawking og - duh - Lou Gehrig) da han var rundt 20, og ble fullstendig lam innen omtrent et år. Alle hans gitaropptak er i en alder av cirka 20 og yngre, og han lagde "Perpetual Burn" da han bare var 17. Han har nå sittet i rullestol det siste drøye tiåret, og kan bare bevege øynene, men likevel komponerer han fremdeles musikk, og har gitt ut et album hvor gjesteartister spiller hans komposisjoner. Virkelig beundringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becker er jo helten min... Han hadde jo akkurat blitt med David Lee Roth.. og spilt inn plata A Little Ain't Enough... men når han skulle være med på turneen så fikk han litt prikking i beina(tror jeg.. lenge siden jeg har lest det nå..).. uansett.. så kunne han ikke bli med på turneen, og fikk 3-5 år igjen å leve... er 13-14 år siden nå... også gav han ut en plate der han spilte inn deler note for note.. pga at han var for svak til å spille ordentlig... Den heter perspective... sjekk den ut(seranna er på den.. for alle sweep-freaks.. :) )... og det er gitt ut to tribute album... og to album med jams/uferdige snurter... en instruksjonsvideo... og litt annet...

Men... husk at vi kan ikke vente å bli så god som han før vi har spilt i 15 år... han startet vel når han var 5...

Marty Friendman har jo sagt litt av hvert han også... digger forresten måten Friedman spilte på den tida også.. har ikke hørt noe særlig fra det senere(unntatt Megadeth..)

herregud... jeg kunne jo ha holdt foredrag om Marty og Jason... hmm.. jeg har jo gjort det også... lol... når jeg gikk på vk2 og hver gang noen spør etter hvem som er gitar idolet mitt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.