Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selvbygd gitar?


tisi1

Anbefalte innlegg

Kostnader på Warmoth:

- 500 dollar ca. for en hvilken somhelst strat hals, m. Strat kropp i alder, uten noen spesiell finish. Transulent farger koster 200$ ekstra

- PU's, regn ca. en tusing per PU, om det så er SC's eller HB's

- Elektronikken/alle smådeler, knobs, plater, plekter brett osv. alt mellom 400,- og kanskje helt opp til en tusing.

- Stemmeskruer, 1000,- aprox...

- Bridge, 1500,- aprox

Dette er et overslag i pris på en strat type gitar, med stort sett warmoth og allparts deler, kropp/hals priser er på warmoth. Custom kropp på warmoth starter på 350,- tror jeg. Dette er som sagt et overslag, veldig grovt. Tidsbruket trenger ikke være stort, men jeg ville anbefale å få en som kan det til å sette på hals, stol og sadel, samt. strengene og fiksing av intonering når den tid kommer, resten kan du vel gjøre selv, uten veldig store problemer. Jeg ville regne kanskje 1,5 måned medregnet leveringstid, din egen tids bruk, samt. eventuel gitar-tech's bruk. Og for guds skyld, IKKE BRUK GUITAR WORKSHOP, UANSETT HVA DU GJØR, IKKERØR DEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder eller Tisi1? Hadde vært morro og se på'n.

skal se om jeg kan få lagt inn noen bilder av den:) Er ganske så stolt av den, det må jeg si. Kult at det er så mye respons på selvbygde gitarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tisi1: Hvor kjøpte du tre til kroppen (Om du bygde den selv' date=' da).

Her i Oslo finner jeg ikke mange som selger treplater av edeltre som mahogny og lønn.[/quote']

Til el-gitaren jeg bygger nå,kjøpte jeg kroppen fra en forhandler som jeg akkurat nå ikke husker navnet på. Men den akustiske der ringte jeg til blant annet tyskland og usa og snakket med de om tre verket, og fra tyskland bestilite jeg treverket og de skjærte ut kroppen for meg,men alt som skulle bøyes i kroppens form måtte jeg gjøre selv,så da fikk jeg treverket i "planker!" og måtte varme det selv og sette sammen. Kanskje ikke den delen er vanlig å gjøre selv, men en i familien min er snekker så han hjalp meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan huske jeg bygde en fullt spillbar, om enn litt tynn (utmerket å sette pickup i kanskje?) mandolin sammen med min far for noen år tilbake (var vel 11-12 år gammel da).

Brukte gran i toppen tror jeg, ellers var det vel finer eller noe slikt tull i sidene...

Mandolinen ble seende litt snål ut, ordentlig hjemmelagd, ellers var den helt ok. Kanskje jeg skulle bygge meg en elektrisk en dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruke Guitar Workshop?? Jeg syns å huske at du hadde en custom derifra jeg.

Gitaren er dritfin, ikke noe problem med den. Problemet ligger i kundeservicen. De er så slappe, treige, til dels teite mennesker, med mye "erfaring". Du bruker ikke en gitar tech igjen, etter at han har påstått at Suhr gitarer er laget av Warmoth-deler...

Anyway, alt tar lang tid, de kommer alltid med unnskyldningen "han som bygger gitaren er en kunstner", og legger også på "det blir jo en fin gitar, så det er verdt ventingen". I tillegg til dette ringer de aldri, om stemmeskruene så er 5 mnd. for sene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tisi1: Hvor kjøpte du tre til kroppen (Om du bygde den selv' date=' da).

Her i Oslo finner jeg ikke mange som selger treplater av edeltre som mahogny og lønn.[/quote']

Gjør som norsklæreren min, han har en telecaster i flammelønn, fra SKien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitar Workshop er elendige på service ja... men gitarene er bra!!!

nevner for eksempel av Børge Petersen - Øverleir som jeg mener er norges beste gitarist spiller på gitarer fra gitar workshop.

Er det noen her som har en finere lyd en han så kommer jeg og hører :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.