Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2 trubadurer på gitar


Torfinn

Anbefalte innlegg

Hei!

(Har søkt, men fant ingenting rundt dette emne).

Jeg er en av to trubadurer som spiller gitar sammen i lystig lag samt i mindre opptredener.

Spiller det meste av sjangere, men mesteparten ligger vel under POP/ROCK kategorien.

Vi trenger hjelp til å utvide reportuaret.

Er klar over at de fleste sanger kan spilles med gitar, men hadde vært flott og fått noen tips om hva som gjør seg ekstra bra med kun 2 gitarer (personer) tilgjenglig.

Vi kan selvfølgelig bytte ut en gitar under en sang med en bass, munnspill, tamburin+++

Takker for alle tips! :)

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"How long" er blant mine top 3 sanger gjennom tidene. Er veldig mye av Bigbang å spille: Head Over Heals, Street Parade, New Glow, Wild Bird Osv..

Takker for alle innspill. :)

Glemte å nevne at det er for det meste "kassegitar" vi trubaderer med (ikke at det har så mye å si..)

Tar mer enn gjerne imot mange flere tips!

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg og lead gitaristen i bandet mitt spilte på en klassefest for ikke lenge siden. Da spilte vi Tears of the Dragon av Bruce Dickinson fra Iron Maiden, den akustiske versjonen. Det funka bra. Men det er best om en av dere vil synge.

Sjekk den ut her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenacious D sanger? Passer egentle perfekt :P

Ellers kan du jo se på Ballads of the baconsfield miners (ikkje nøyaktig sikker pÃ¥ navnet) av Foo Fighers, eller kanskje gjøre noen sanger aukustiske selv.

- Thomas

Endret av Taso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.