Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan jeg finne jobber?


Fist of Fury

Anbefalte innlegg

Jeg har snart spilt i to år, og jeg har snakket med gitarlæreren min, og han sier at jeg er god nok til å dra av et par låter forran noen mennesker, men hvor skal jeg gå for å komme meg opp på scena? Jeg bor altså i Nes.

Hvor er det man bør begynne å søke. Er det i avisen, nette, hvor skal man spøre?

Jeg liker mest Blues, jazz/blues, spiller også litt klassisk og egentlig det som faller meg inn. Jeg er også veldig mye inspirert av Buckethead, Albert King, Stevie Ray Vaughan og en del andre.

Er ikke etter noe jobb for enda en eller to månder, men vil gjerne vite hvor jeg bør lete og få kontakter.

Endret av Fist of Fury
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men har noen forslag:

Skolearragement er også en plass å kunne spille (om du går på skole). Da kan det være greit å snakke med flere andre som spiller slik at dere kan sette opp en helaften (i skolens regi).

Lokale festivaler, og om det ikke er noen, så skal det jo alltids gå an å lage en. Ta gjerne kontakt med en lokal ungdomsklubb om slikt.

Ungdommens kulturmønstring er jo alltid en fin plass å få litt sceneerfaring.

Om du er litt eldre:

Finn en plass hvor de har åpen jam. Bruker å være et par slike steder.

Spille litt på fester til kjentfolk.

Om du har litt flere sanger, bør gjerne ha over et sett, så kan du begynne å tenke på cafeer og spiltgigs på puber o.l.

Og til slutt, bruk kontaktene du har. Alle kjenner noen som holder på med musikk (som igjen kanskje har de kontaktene du bør ta kontakt med). Kanskje kjenner du noen som jobber på en cafe eller pub. Snakk med de. Kanskje du kjenner noen som booker, press på og få en oppvarmingsgig.

Alt i alt, så er det bare å ta litt initiativ, så får du spille. Nå kjenner jeg ikke til hvordan det spesifikk er på Nes, men det kan jo du finne ut selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.