Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FENDER JAZZMASTER VS FENDER MUSTANG VS JAGUAR


Joachimz

Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på hvilken du liker best =)

Liker du/vil du heller ha Mustang/Jaguar enn Jazzmaster, så er det bare å bytte i vei =) Det som har noe å si er jo hvilken du synes er diggest å spille på, ikke hvilken som koster mest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo. Men har aldri spilt på en Mustang før. Og det er ikke akkurat så mange steder å teste den.

Jaguaren har jeg spilt på. Men ikke testet ordentlig på eget utstyr. Til Nirvana og lignende er jo Mustangen og Jaguaren veldig passende gitarer. 6000kr for Jag/Mustang gjør det aktuelt.

Hva kan jeg få for en Jazzmaster, et par mnd gammel? Kostet 7.650 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det være klokt av meg å bytte ut min Fender Jazzmaster (Japan) mot en Fender Mustang (Japan) ?

Eller en Jaguar? Jaguar 6.000, de andre ligger på 7.

Sikler litt på gitaren, men er usikker.

Hei, jeg var i din situasjon for et par år siden. Hadde lyst på jazzmaster, jaguar eller mustang. Ville gjerne ha en gitar lik Cobain`s. Jazzmasteren har en scale på 25 1\2 " noe som gir den et en litt mer "snappy" tone.

Jaguaren og mustangen har 24" som gir en mørkere tone , mustangen er også en del mindre og lettere. Det var nettopp dette Cobain likte så godt. Kort skala, liten kropp, tjukke strenger og hissige humbuckers er "oppskriften" til Cobains gitarlyd.

Som du kanskje ser har jeg en jag-stang. Det er signaturmodellen til Cobain, den er en blanding av Jaguar og mustang. Jag-stangen har single-coil i halsposisjon og humbucker i bigde. Men mange synes ikke den er særlig fin å se på. Grunnen til at jeg kjøpte den var at den er utrolig god å spille på, gir god "nirvana-lyd" og at jeg fikk den billig.

Alt du trenger å vite om gitarene finner du her http://www.jag-stang.com/index.php

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic:

Gersen, hvis signaturen din sikter til Pingu-filmen, så er det "Jag har megafon. Så akta!"

Enda mer off-topic: Angående signaturen... Brukte

som referanse. Der står det nemlig: "Jag har megafon. Så passa dej!!"

Men, men. Skal ikke stjele mer plass her :)

Topic:

Joachimz - Hva skal du bruke gitaren til, av type musikk? Nirvana?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye Nirvana for tiden ja. 6.500 for Jagstangen? Ikke så verst vel.

Jeg kjøpte min for snart tre år siden. Skal ærlig innrømme at jeg kjøpte den mest pga Nirvana.

Jeg bestilte den i blå, men butikken fikk den i fiesta red så jeg fikk den for 4500...

Det er ikke et presisjonsinstrument, ei heller ein shredder. Men den har kanskje den beste halsen jeg har spilt på. Sett på 0.12 strenger og stem ned en hel-tone og du har en brutal og onsdskapsfull vreng. Gitaren er liten og lett og er som skap for å "herje" rundt på sena med!

Jeg har laget en liten instrumental med jag-stangen. Den er langt fra nirvana, men du kan høre hva mer den har å by på. Ser man bort i fra vinden i starten er all lyd tatt opp med jag-stangen, vreng, akustisk bakgrunsstøy osv...

Tatt i betraktning at jeg kun har brukt en gammel digital effktboks og ikke farget lyden på noe annet vis synes jeg den greier seg bra.

http://www11.nrk.no/urort/user/?id=44986

Ps. hva me å kjøpe en brukt jaguar sunburst og sette inn to hvite humbuckre?? slik som denne...http://www.hendrixguitars.com/Images/kurtCobainJaguar.jpg

Endret av Smallclone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg kjøpt gitar uten å ha noe fra før hadde det blitt Jaguaren. Men siden jeg har Jazzmasteren er det vanskelig å bestemme seg for å faktisk bytte.

Sikler litt på en sunburst jaguar. Men skal jeg sette inn humbuckere blir det nok dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.