Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort for mac


Holyman

Anbefalte innlegg

Noen tips på lydkort som er helt greie. Må være USB eller FireWire da det er en laptop. Skal brukes i garageband evt Logic. Gjerne til en pen pris. Skal brukes til å ta opp enkle ting, trenger ikke no fancy shit.

Er en iBook G4, ikke særlig kjapp eller noe, men er bare til hjemmeopptak/demorec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har g4 og ikke g4. Husker når jeg kjøpte G3 en min. En uke etterpå kom iBook G4. Tror du skal kunne oppgradere mer. Hvordan prosessor har du? Min har 1.42 GHz.

Edit:

Så har jo Apple usb lydkort som stilmessig passer konge til iBooken din.

Endret av Vampyro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-Audio-kortene funker fett på mac. Jeg har blant annet en M-Audio mobile pre som funker fett som faen. De aller fleste eksterne lydkort funker ganske bra på mac egentlig.

Når du velger lydkort så trenger du ikke gå for de som kan spille inn flere spor separat. Maskinen din er nok litt for treg for virkelig å dra unna mange spor inn på en gang.

Si fra hvis det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv m-audio 1814 og er storfornøyd.

Bytta nå til å bruke boss gt8 med et annet m-audio lydkort for å slippe så mange konverteringer til digitalt (bruker s/pdif). Hvilke behov har du? hvis du bare har gitarinnspilling som mål er det flere effektløsninger som kan brukes til mye rart som også har innspilling. (hovedsaklig line 6) hvis ikke er m-audio også knallbra løsning for nybegynnere. Har du mer enn 10 000 å bruke blir det en annen sak, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.