Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av nytt "utstyr"


KlabbHaugen

Anbefalte innlegg

Har lest og hørt om at Marshall forsterkere er noe av det beste man kan få tak i. Er det noen av dem som passer for meg, eller blir de litt for mye vintage aktig? Vil ha en med kraftig vreng, men også en med god vintage og clean lyd, hvis dere skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om Marshall passer for deg vet jeg ikke, men generelt tror jeg en grei ting å ta med seg er at om noen sier at det eller det er det beste man får tak i så må man ta det med en klype salt.

Nøytralitet og personlig preferanse lar seg vanskelig sammenblande om man er av den entusiastiske typen :)

Et annet problem er at det er et hav av produkter og umulig å få prøvd alt.

Man vet ikke hva som passer best for seg selv før man har prøvd litt forskjellig og etterhvert følt litt på forskjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest og hørt om at Marshall forsterkere er noe av det beste man kan få tak i.

Det er vel en ganske sterk overdrivelse? Marshall er i mine øyne det mest oppskrytte merket som finnes. Kabinett kan de å lage men forsterkerne er ikke jeg noe spesielt imponert over.

Men til syvende og sist, det er personlig smak som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest og hørt om at Marshall forsterkere er noe av det beste man kan få tak i.

Det er vel en ganske sterk overdrivelse? Marshall er i mine øyne det mest oppskrytte merket som finnes. Kabinett kan de å lage men forsterkerne er ikke jeg noe spesielt imponert over.

Men til syvende og sist, det er personlig smak som gjelder.

Sant nok, men likevel kan kanskje en JCM2000-kombo av noe slag være en ok amp hvis han får en god pris (gjerne brukt)? Bør dekke alle hans behov, og har ganske grei andrehåndsverdi.

Men jeg har ikke prøvd den nok selv til å kunne gå god for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du først er innpå det så kan du jo dersom du ikke er -helt- fornøyd med lyden du får ut av ampen, kan du jo velge deg ut en eller flere pedaler som gir deg litt mer, eller akkurat hva du ønsker.

Det er jo vanskelig å finne den perfekte ampenuansett så, hvorfor ikke improvisere enten med en Boss ac simulator, eller vrengpedal for å få noe litt bedre ut av det hele?

Endret av Frevev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall velg deg en med stålstrenger. Ellers kan jeg si at den ene stålstreng gitaren vi har her i huset som heter "norman" ironisk nok om du uttaler det nordmann.. men samme det.

Denne gitaren har den fineste lyden(altså, ikke mulighet til å koble opp imot noe) jeg noen gang har hørt. Men jeg har ingen dyp erfaring med kassegitarer enda. Om den var min har iallefall ikke jeg ville brukt mere penger på ny gitar med mindre det er veldig nødvendig å skaffe en stålstreng som kan kobles til forsterker.

Dog, den er litt gammel, så jeg vet ikke helt om de lages lengre.

For den saks skyld vet jeg ikke hvor far fikk tak i denne gitaren.

Men du får svar på dette dersom du spør de som jobber på tre45 da.

Edit:

jeg fant ut noe mer om denne gitaren da. Den er håndbygd i heltre. Og ikke minst, kostet 15 000,- men jeg aner ikke hvor.

Og det er lenge siden den ble kom i henda på far, så det spørs om det er en gitar som ville vært verdt en del nå.

Endret av Frevev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal sjekke ut det der når jeg kommer meg til tr.heim ;)

Men nå er jeg interissert i hva folks erfaringer med akustiske gitarer er

Under 10.000 - Kjøp Garrison/Takamine

Over 10.000 - Kjøp Martin

Rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal sjekke ut det der når jeg kommer meg til tr.heim ;)

Men nå er jeg interissert i hva folks erfaringer med akustiske gitarer er

Under 10.000 - Kjøp Garrison/Takamine

Over 10.000 - Kjøp Martin

Rett og slett...

Har et spørsmål. Jeg vurderer å kjøpe Takamine en modell som heter EG334SC sett mange bra reviews på den. Spørsmålet er da hvor i norge kan jeg få tak i den og hva koster den. Jeg ser på de amerikanske sidene at prisen ligger på 600-900 dollar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal sjekke ut det der når jeg kommer meg til tr.heim ;)

Men nå er jeg interissert i hva folks erfaringer med akustiske gitarer er

Under 10.000 - Kjøp Garrison/Takamine

Over 10.000 - Kjøp Martin

Rett og slett...

Får man Martin gitarer til bare ti tusen ?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 20000 i budsjett ville jeg tatt meg god tid og hatt litt is i magen, selv om jeg vet det er kjedelig. Leter du litt på bruktmarkedet kommer du garantert til å ende opp med en bedre deal enn om du går inn på ei musikksjappe og ber om 1 el.gitar, en akustisk og en amp for tilsammen 20000.

Gibson Les Paul finner du for 10-12 lapper brukt. Gibson SG finner du til 7-10 lapper brukt. Dette er gitarer som passer til det meste selv om clean lyden ikke kanskje ikke er kjent for å falle i smak hos alle. ESP har også mange gode gitarer til lave priser, spesielt på nettet. Kjøper du Gibson brukt så taper ikke verdien seg nødvendigvis seg heller med årene.

Jeg ville kjøpt:

Gibson SG Standard ca 8000 brukt

Martin D 15 akustisk ca 8000 hos vintagegitar.no

To gitarer du har livet ut ;)

Så selger du noe av det gamle utstyret ditt og kjøper en amp til 5-6000 brukt. marshall, fender, hva du vil :) Det ikke er så lett å finne en gitar eller amp som gir deg "alle lydene". Hadde jeg hatt råd skulle jeg hatt en til hvert bruk :)

Og!!! Trådløst trenger man ikke før man står på virkelig store scener. Bruk gaffa og teip kablene fast i scenegulvet og på gitaren (hvis du tør) så kan du gjøre hva du vil. Trådløst svekker signalet og kan lage noe jævlig med støy. Dessuten blir den sikkert bare liggende i skapet ditt til du evt. blir rockestjerne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez Satriani Signatur

ESP (ikke ltd) KH2

Jackson USA Soloist <- fra en på forumet her?

Der har du et knippe gode, brukte gitarer. Ville mye heller ha kjøpt en av de enn den "kopi-ltd" KH2`en,

selv om den er forsåvidt brukbar kvalitet.

Men kan med hånden på hjerte si at jeg ville aldri bytta vekk min gitar mot en super-duper 40000 kroners

charvel eller no sånt, fordi den er som hånd i hanske for meg, perfekt og jeg mener det er viktig

at du prøver en masse gitarer og bruker god tid for å finne den som passer til deg.

Endret av basic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal verken ha Les Paul eller SG, siden jeg har begge fra før av..

Leta lenge på finn.no i går etter KH signaturer, men fant ikke den du kom med, basic. Takk for den! :)

Ibanez og Jackson gitarer har jeg av en eller annen grunn ikke god smak for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har Epiphone Les Paul/SG.. Her snakker vi Gibson, noe som ligger lysår foran i kvalitet.

he he veit ikke om Tore Moren ville ha vært enig med deg der gitt..

men men ...for hva det er verdt så er jeg enig at gibson er bedre meen.

testa en epi mot min gibson å pengene det koster for gibson er desverre ikke i gibsons favør..

smell et par gode micer og noen grover tuners i en epi å du har en god gitar...

ellers sier jeg det igjen til trådstarter sjekk esp på kick....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.