Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Genz Benz El Diablo


bove

Anbefalte innlegg

Ringte Riff i dag og forhørte meg om moderne high-gain amper i prisklassen 10-15k. Forruten de "vanlige" greiene skrøt selgeren veldig mye av Genz Benz El Diablo. Tenker å ta turen innom for å prøve i morgen, men jeg måtte jo nesten inn og snikktitte litt på nettet.

For å gjøre en lang historie litt kortere, denne ampen virker jo helt syk! I det hele tatt - contour på rør, to gain-modus for både "warm" og "hot"-kanalene, attack-boost (Q-boost på øvre mellomtone)(på footswitch), Dynamic-switch (på footswitch) osv osv.

Gidder ikke legge så mye i de klippa som ligger på nettet, men gleder meg som en unge til å prøve denna i morra. Noen andre som har erfaringer med den?

EDIT: Såklart er det ingen som svarer når jeg ikke engang gidder å linke:

El Diablo 100 Combo 212

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge stemninga, men syntes den comboen hadde sett bedre ut som topp + 2x12 :P At hele sulamitten veier 95 pund (nesten 50kg) gjør den i tillegg noe uhamslig. Topp + kabinett for the win! Lettere å finne et kabinett du liker også da, så skål for muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en hat/elsk amp etter hva jeg har sett av reaksjoner.

Har aldri prøvd en selv.

Hørt den live bare (Frank Aresti, Fates Warning spilte på en)

Låt da greit det.

Problemet med å teste amper i forretninger er selvsagt at man ikke får hørt hvordan de låter i en bandsetting

Kom med reaksjoner når du har testa den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Topp+2x12 kabinett på Riff i Oslo, og jeg syns det låt sinnsykt fett. Den hadde veldig spesiell midfrekvens, låt veldig spesielt, men i mine ører låt det fett. Vanskelig å beskrive den egentlig. Sammenligner den litt med Diezel, dog at Diezel er i mye høyere prisklasse. Men alt i alt en veldig fet og spesiell forstker, er ikke mange jeg har prøvd som låter så spesielt som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Topp+2x12 kabinett på Riff i Oslo, og jeg syns det låt sinnsykt fett. Den hadde veldig spesiell midfrekvens, låt veldig spesielt, men i mine ører låt det fett. Vanskelig å beskrive den egentlig. Sammenligner den litt med Diezel, dog at Diezel er i mye høyere prisklasse. Men alt i alt en veldig fet og spesiell forstker, er ikke mange jeg har prøvd som låter så spesielt som denne.

Var innom og prøvde den i dag, og ble ikke akkurat imponert. Verken clean eller noen av vrenglydene låt særlig tess i mine ører, og da hjelper det lite at man kan skru forsterkeren opp, ned og i mente. Blant det som irriterte meg aller mest, var ELENDIG sustain.

Skal du derimot ha noe som kun skal bruke til sint veps kan nok denne være et godt alternaltiv i prisklassen.

Forvent derimot ikke kul lyd på palm-muta toner.

Når den altså verken funker på clean, vreng sustain, eller vreng palm-mute, da har jeg litt problemer med å forstå hvordan denne skal funke i praksis.

Karakter 4 av 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde Topp+2x12 kabinett på Riff i Oslo, og jeg syns det låt sinnsykt fett. Den hadde veldig spesiell midfrekvens, låt veldig spesielt, men i mine ører låt det fett. Vanskelig å beskrive den egentlig. Sammenligner den litt med Diezel, dog at Diezel er i mye høyere prisklasse. Men alt i alt en veldig fet og spesiell forstker, er ikke mange jeg har prøvd som låter så spesielt som denne.

Var innom og prøvde den i dag, og ble ikke akkurat imponert. Verken clean eller noen av vrenglydene låt særlig tess i mine ører, og da hjelper det lite at man kan skru forsterkeren opp, ned og i mente. Blant det som irriterte meg aller mest, var ELENDIG sustain.

Skal du derimot ha noe som kun skal bruke til sint veps kan nok denne være et godt alternaltiv i prisklassen.

Forvent derimot ikke kul lyd på palm-muta toner.

Når den altså verken funker på clean, vreng sustain, eller vreng palm-mute, da har jeg litt problemer med å forstå hvordan denne skal funke i praksis.

Karakter 4 av 10

Akkurat den oppfatningen jeg fikk av forsterkeren ved å høre på opptakene.

Masse fizz (veps) og lite sustain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.