Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny øks er kommet vel frem!


Slashaxl

Anbefalte innlegg

ok.

Jeg var selv med på en auksjon med Jackson SLH-2 til 1200. Der avsluttet dog selgeren plutselig auksjonen når jeg skulle legge inn bud...Worst case : Om du ikke liker gitaren av en eller annen grunn kan du jo lett selge den videre i Norge og kanskje også tjene på det...

En annen ting.. Dette er ulovlig, men jeg hører at mange ber selgeren skrive ned summer... f.eks kjøper du en gitar for 1500 dollar så skriver han kanskje 1000-1100.. Er jo umulig for tollvesenet å bevise noe annet... Hvis de ikke går inn på Ebay og sjekker da... Noen som har erfaringer med dette? Eller slikt vil en kanskje ikke si høyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, kan uten problemer selge den å få igjen det samme iallefall, om jeg ikke skulle være så fornøyd med den som jeg håper, men håper da og tror at jeg slipper det.

Å få selger til å skrive lavere verdi er ikke noe problem i det hele tatt, men jeg betaler heller noen hundrelapper eller en tusenlapp ekstra til staten om det er nødvendig, for skulle det skje noe med en gitar til 1400 dollar, og verdien er satt til 800, så får man heller ikke igjen noe mer enn 800 dollars på forsikringen, går som regel bra, men en og annen gang går det galt, og da er det kjipt å være den som sitter der og har tapt noen tusenlapper ;)

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sant... Det var den ene ulempen jeg kom på...

Går noe galt sier du... Er firmaet som frakter over da som skal dekke dette? Brukte du magnum/jetcarrier?

Den er sendt igjennom USPS, US Postal Service. Man får forsikret varen om man betaler for dette.

De er så trege på gardermoen, gitaren kom dit i går kveld, og enda har de ikke klart å fått sendt den videre...

Liker ikke vente på slike ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo sant... Det var den ene ulempen jeg kom på...

Går noe galt sier du... Er firmaet som frakter over da som skal dekke dette? Brukte du magnum/jetcarrier?

Den er sendt igjennom USPS, US Postal Service. Man får forsikret varen om man betaler for dette.

De er så trege på gardermoen, gitaren kom dit i går kveld, og enda har de ikke klart å fått sendt den videre...

Liker ikke vente på slike ting :lol:

Når du bestiller fra USA. Hvordan får du da sjekket at gitaren virkelig er på vei og hvor den er i løypa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. En annen sak.. Hvis gitaren aldri kommer. Kan man da gjøre noe? Har Ebay noen sikkerhetsrutiner på dette?

Hva med Paypal?

Hvis en finner en gitar med reserve og den ikke blir solgt vil det da være trygt å kontakte selger over mail, få bedre pris og kjøpe over paypal? Har de god nok sikkerhet på dette eller er det beste å få selger til å liste den på ebay igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt min kopp te med finishen. Men jackson er knall gitarer. Congrats.

Skjønner det :)

Jeg liker slike finisher, pluss at Jackson gitarene jeg har fra før er veldig metal, så ville ha en mere allsidig formmessig, både pga spilling og øving ikke minst. Neste blir nok igjen en mer metalgitar, King V eller noe er planen :)

Ok. En annen sak.. Hvis gitaren aldri kommer. Kan man da gjøre noe? Har Ebay noen sikkerhetsrutiner på dette?

Hva med Paypal?

Hvis en finner en gitar med reserve og den ikke blir solgt vil det da være trygt å kontakte selger over mail, få bedre pris og kjøpe over paypal? Har de god nok sikkerhet på dette eller er det beste å få selger til å liste den på ebay igjen?

Greit å kjpe gjennom ebay for å ha den tryggheten med ebay i ryggen om det skulle være noe. Men går oftest greit ellers også, er ikke noe mere utrygt enn å kjøpe gjennom finn.no eller musikweb, andelen slasker er sikkert like stor her som i Usa og andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.