Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

In ear monitoring?


LTBR

Anbefalte innlegg

Spørs hva du tenker på. Det koster veldig mye, men til gjengjeld beholder du hørselen lenger om du kjøper gode plugger. Ettersom du kan holde lyttingen på et lavere nivå. Alt må mikkes opp, og det tar litt lenger tid å stille god lyd. Ideelt sett bør alle kunne stille egne mikser også. Jeg synes det er litt uvant, men det er trolig bare en vanesak. Vi bruker inear i et av banda jeg spiller i. Litt råflott, men har man råd er det ikke noe galt med det. Det funker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et gammelt EQ magasin fra 1994 i går hvor det stod omtale med Steely Dan som brukte in-ear for å få studiolyd live, siden det var det de var vant med. De trodde en stund at responsen fra publikum var helt fraværende, siden de ikke kunne høre dem. De planla å avlyse resten av konsertene, inntil de oppdaget hva som var problemet, og det ble rettet to mikrofoner mot publikum. Dermed skjønte de også at de hadde fans, og turnéen fortsatte allikevel.

Med andre ord så er det noe å tenke på hvis kontakt med publikum er viktig.

Har ikke testet in-ear selv, men er litt nysgjerrig på det jeg også. Er nok helt rett som The Euphor sier at alle bør ha hver sin mikser, og det kan koste litt. Trommelæreren min sier at det systemet han har kostet fem tusen (og det var bare for han!). Men det var kjøpt i USA, og der kan du få det litt billigere. Slik han beskrev det å bruke de, var at du var lukket inne i din egen verden. Han var forsiktig med å bruke dem på gata som hodetelefoner, siden det er fare for å bli kjørt ned av en bil (for den hører du nok neppe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokalisten vår bruker IEM, og hun er svært fornøyd. Synger mindre surt, og mindre anstrengt. Ser ingen grunn til å bruker det selv da jeg ikke synger, har jeg problemer med å høre meg selv så er det bare å nærme meg ampen min.

På scenen er det alltid vokalmonitor som er det store problemet, fordi det er stort sett her feedbacken oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det en gang, men likte det dårlig...men vi fikk heller dårlig forberedelse...kan tenke meg det er deiligere hvis en får forberedt seg.

Jupp, husker den kvelden. Good-News bandet låt SHIT, noe som var skikkelig kjipt.

Det at Lars ble tvunget ut på et el-sett gjorde det ikke stort bedre. Lommedalen folka er litt gadget-freaks, noe som ikke alltid funker like bra...

Ellers synes ejg in-ear monitorer høres ut som en bra ting. Har prøvd det en gang, uten forberedelse, uten forvarsel, og det gikk ikke så greit, også fordi oppsettet på scenen begrensa en del muligheter, de var ikke trådløse for å si det sånn. I senere tid kan jeg faktisk være interessert i å investere i noe sånt noe, virker utrolig bra når du er vandt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.